Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tempnåla mi rikker seg aldri mer enn kvartveis på måleren. Den skal vel stå på midten ved ideel temperatur?

Noen som vet hva dette kan være?

Det er en 520 24V E34

Skrevet

Dette hørtes rart ut.

Den henger seg ikke rett og slett opp kvartveis eller noe?

Kanskje du har feil termostat hvis dette har noe å si?

Den skal vel gjerne stå midtveis ideelt sett ja.

Skrevet

Må sikkert byttes, termostaten altså! .. "Gjør det selv linken" (til venstre på siden står det bra hvordan den byttes.. Er ganske viktig å bytte den når den ikke funke, det slite på motoren.

PS. Dei på biltema selger termostat til BMW E34 520i 24v. Kjøpte min der;)

Skrevet

Det kan være selve instrumentet også.

På min forrige E34 520ia 24v, sluttet plutselig tankmåler å gå rolig opp og ned ved tenning på/av.. og temp.måleren sto på ca. kvart-kald.. men skulle ikke stå lenge rolig, selv med bra vifteclutch, før den plutselig spratt opp til rødfeltet, ved å dunke i panelet kunne den til tider stabilisere seg på midten, men gikk og hakket litt fram og tilbake etter kort tid..

Prøv å dunk litt på dashbordet over selve instrumentpanalet og se om noe endrer seg.

Skrevet

det er godt muli det er måleren, jeg hadde d samme probleme selv, jeg åpnet bare ''båksen'' som alle målerene ligger i, tok ut måleren og astt den innigjen, så funket det igjenn:)

Skrevet

Har du skikkeleg varme i varmeapparatet? Viss det er litt dårligare enn før er det nok termostaten.

Og viss nåla går lenger ned når du f.eks køyrer lange nedoverbakkar er du nok ganske sikker på at termostaten din er død ;)

Skrevet

Den har vært sånn siden jeg fikk den så vet ikke om det er kaldere i varmeapparatet enn før, men det blåser ikke veldig varmt... Og når Winther sier "båksen" er det termostathuset?

Hadde luft i systemet engang, og da ble den opp på det røde noen ganger så tror instrumentet funker.

takker for mye gode svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...