Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, men har ikke så mye peil på kammer da.

Hvis du ikke skal ha Turbo eller kompressor på bilen er det bedste å beholde standart kam.

Jo større grader du kommer op i, jo mere bunn drag mister du, altså du flytter bilens kræfter længere op i rpm spektraet.

Hvis du skal kjøre vanligt med bilen så skal du ta 272, til nød den 288 kam men blir nok ganske lei å kjøre i byen med + tomgang begynder å bli ganske humpen.

Men der ligger masser av info om dette på nettet, prøv evt. å søke google etter schrick camshafts

Men er samtidigt anbefalt å skjifte vippearme og fjære (til doble) da højre stigning også gir større belastning på disse dele.

Min mening er at det ikke er pengene verdt da du ikke vinner noe spesielt, men er jo en sak for hver enkelt å bedømme.

Skrevet

Ja du må nesten uanset chippe/mappe den når du legger andre kammer i.

Du får mere effekt ved å gjøre dette (Længere oppe), men det er dyre HK i forhold til hvad du får igjen for det.

Det er billigere å kjøpe seg turbo fra A-dekk og kjøre på standart motor, og du får flere HK ut av det.

Skrevet

Dem gir også noe, men ikke så mye som en turbo ville gjøre.

Og som tidligere sagt er det anbefalt å bytte vippearme og fjære når du bruker kvassere kam.

Sjekk priserne, da begynder du å skjønne at det koster litt.

PS.

Er en del M20 motore som har brekket vippe armene med de original alu arme, noe som kan koste deg hele toppen hvis det skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...