KebabRamishab Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Hvor mange graders kam bør jeg kjøpe til en orginal 325? 260, 272, 288 eller 290? vurderer 290..
BoSJo Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Ok, men har ikke så mye peil på kammer da. Hvis du ikke skal ha Turbo eller kompressor på bilen er det bedste å beholde standart kam. Jo større grader du kommer op i, jo mere bunn drag mister du, altså du flytter bilens kræfter længere op i rpm spektraet. Hvis du skal kjøre vanligt med bilen så skal du ta 272, til nød den 288 kam men blir nok ganske lei å kjøre i byen med + tomgang begynder å bli ganske humpen. Men der ligger masser av info om dette på nettet, prøv evt. å søke google etter schrick camshafts Men er samtidigt anbefalt å skjifte vippearme og fjære (til doble) da højre stigning også gir større belastning på disse dele. Min mening er at det ikke er pengene verdt da du ikke vinner noe spesielt, men er jo en sak for hver enkelt å bedømme.
KebabRamishab Skrevet November 6, 2007 Forfatter Skrevet November 6, 2007 visst jeg kjøper kam og chiper da? vurderer å kjøpe grenrør også.. men det kommer senere..
BoSJo Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 Ja du må nesten uanset chippe/mappe den når du legger andre kammer i. Du får mere effekt ved å gjøre dette (Længere oppe), men det er dyre HK i forhold til hvad du får igjen for det. Det er billigere å kjøpe seg turbo fra A-dekk og kjøre på standart motor, og du får flere HK ut av det.
KebabRamishab Skrevet November 6, 2007 Forfatter Skrevet November 6, 2007 hmm.. trodde kvasskam hjelpte en del jeg
BoSJo Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 Dem gir også noe, men ikke så mye som en turbo ville gjøre. Og som tidligere sagt er det anbefalt å bytte vippearme og fjære når du bruker kvassere kam. Sjekk priserne, da begynder du å skjønne at det koster litt. PS. Er en del M20 motore som har brekket vippe armene med de original alu arme, noe som kan koste deg hele toppen hvis det skjer.
BoSJo Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=34964 Prøv å les litt i denne tråden
KebabRamishab Skrevet November 7, 2007 Forfatter Skrevet November 7, 2007 har spurt på a-dekk va de skulle ha for eit turbo kitt.. 15000 sa de.. er det egentlig verdt det?
BoSJo Skrevet November 7, 2007 Skrevet November 7, 2007 Er jo op til deg selv å avgjøre, men billigere finner du det sikkert ikke, kansje samme pris, men ikke billigere.
Jealous_much Skrevet November 7, 2007 Skrevet November 7, 2007 Du kan bestille turbo kit selv for halve prisen på ebay.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå