Gå til innhold

Automatkassa låst i 3.

Analex
 Share

Anbefalte innlegg

Gear kassa er i nødprogram pga. en aller annen feil på kassa.

Ta diagnose på bilen, sjekk at der er olje nok på gearkassa eller ta et olje bytte på den.

Har du Check Control burde der også komme op en melding om at kassa er i nødprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om der sitter oljeføler på din, men jeg hadde jekket min skikkeligt højt op med rompen engang, da kom der "Trans program" op i Check Control, så min må jo ha det og ville sikkert også gå i nødmodus for å indikere at noe er gernt.

Men feile kan jo vere mye, Elektrisk eller mekanisk feil

Åssen var den da du hadde lite olje på sidst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem en gang selv og det kostet meg dyrt, vil advare deg om ikke å gjøre den samme feilen.

Første jeg gjorde var å ta en diagnose, men de fant ikke ut av noe

de sa det kunne være noen følere i kassen vet ikke hvilke, fikk de til å skifte 2 følere i kassen + oljeskift kostet 4000,-

de resatte feilen og jeg tok en kjøretur med kryssede fingre, men etter 300meter bang kassa i nødmodus og låst i 3 gir og 4000 rett ut vindu :P

Det som var feilen med kassa mi var at det rett og slett var for mye slark i den slik at den gikk i nødmodus så den jekk rett på dynga.

endte med at jeg bygde om bilen til manuel :)

har aldrig levert en bil inn på verksted etter de penga eg heiv.

like greit og gjer det sjøl så lære ein noe nytt og

Vil anbefale deg og ta ein diagnose på autorisert verksted (BMW Verksted) ikke det jallaverkstedet eg var på som bare tror ting.

Hvist de ikke finner ut av noe eller kan garantere for at de de finner ut av er feilen ville jeg skaffa meg en brukt kasse og ev. bytta selv.

har sett folk her inne selger automatkasser for din bil til 1500,-

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som har diagnosekabel, så vi får se hva det blir til med diagnose i kveld. Jeg har hatt lyst til å bygge om bilen til manuel lenge, og hvis det ikke er en quick fix med automatkassa, så blir det vel manuel på meg.

Fant du noen bra DIY`er på manuelkonvertering før du gikk i gang, Killerbimmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ikke noe veiledninger når jeg byggde om, fikk tak i en lik delebil som jeg bytter over motor m/ledningsnett og hjerne, girkasse, clutch, pedallsett, mellomaksling

Var en grei jobb så lenge jeg slapp klar å bygge om ledningsnettet fra aut. til manuell, det er der problemet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...