Jesse Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Skal idag halv 7 se på en ombygd e34 m5.(3.6) er det noe jeg må ta hensyn til? spesielle ting man skal se etter? vanlige problemer med disse bilene? eier sier alle papirer for godkjenning følger med, bare og vise den og få det inn i vognkortet, er det et fasit svar på HVILKE papirer dette er? håper på svar! Mvh Jesper Arntzen
Ad|oS Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 For å være sikker på at du ikke kjøper katta i sekken og får deg en bil som du ikke får godkjent er det vel greiere om du får forrige eier til å godkjenne den, og så kan du bare betale kostnadene?!?
opt Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 For å være sikker på at du ikke kjøper katta i sekken og får deg en bil som du ikke får godkjent er det vel greiere om du får forrige eier til å godkjenne den, og så kan du bare betale kostnadene?!? Helt enig. Er ikke bare bare å få godkjent lenger. Man skal søke før man bygger om. Selger må hvertfall ha et papir fra autorisert BMW verksted som sier at bilen er 100% lik en m5. Så er det jo et spørsmål hva den er ombygd fra, med tanke på vekt o.l.
Tam Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Du trenger ikke ha papirer fra BMW som dokumenterer at bilen er 100% lik M5. Jeg har akkurat fått tilatelse fra BT til å bygge om en 525 til M5 uten noe slikt krav. Jeg dokumenterer hele ombyggingen med bilder av ombyggingen. Men uansett få selger til å godkjenne den først før du kjøper. Dette kan spare deg for mye bekymringer .
opt Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Beklager, det var jeg ikke klar over. Men jeg ville nå hatt det likevel, med tanke på at det ikke er du selv som har bygd den om og den ikke er godkjent enda. Skulle selger gå med på å få den godkjent før salg er det jo en annen sak.
MPowered Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Jeg måtte ha en slik bekreftelse. Så sjekk i tilfelle på forhond...
Tam Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Jeg søker alltid først før jeg gjør noe. Er mye enklere da
Jesse Skrevet November 6, 2007 Forfatter Skrevet November 6, 2007 Takk for svar folkens var og så på den ! pen bil, men den STARTET ikke :S eier sa det var kondens så han skulle komme og vise meg dne idag! var noen mangler: - litt rust i alle skjermer - litt rust i kanaler - mangler deksler her og der. - fører sete og baksete riftet mye opp! - viften fungerer kun på det fjerde hakket. - tennplugghetta var teipet med gaffateip!?! - pluss endel småtteri hmm er litt usikker jeg nå :/ men får se når han kommer etterpå
BoSJo Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 Hmmmmm, ville ikke kjøpt den bilen medmindre selger godkjenner den selv. Hørtes ut som et kjip kjap bygg dette, du veit at det koster skjorta å fikse på disse biler? Egentligt tror jeg ikke jeg hadde kjøpt den uanset, men vanskeligt å si når man ikke har set hverken bil eller selger.
Jesse Skrevet November 6, 2007 Forfatter Skrevet November 6, 2007 okei, ja regner ikke med at det er billig nei, hehe. men noe spesifikt du tenkte på? skal tenke meg nøye om først ja
BoSJo Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 Noe spesielt, ja det hele Ta med en som har peil på disse biler og gå den igjennom. Test alt av elektronik, noe som ikke virker, få selger til å fikse det. Mange som ikke bytter ledningsnettet over når de bygger om, og dette kan gi problemer. Kjør en tur og sjekk at demperene ikke lekker, for hvis de originale som er selv justerende er flyttet over, ja da koster de vel rundt 6k pr. stk. Ellers er det vel standart feil og mangler som skal ses på resten av veien.
opt Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 Prisen har jo mye å si også da, og om du har lyst til å bruke masse tid på å skru selv. Hadde du tenkt å kjøpe en fin og rask bruksbil uten å bruke særlig mye penger på den høres det ikke ut som et godt kjøp. Er du flink og liker å skru kan d være et bra kjøp hvis prisen er rett. Interiør selges det endel av akkurat nå har jeg sett, så det er nok ikke det verste. At den ikke starter sånn uten videre er verre. Du får ha lykke til med valget.
Jesse Skrevet November 7, 2007 Forfatter Skrevet November 7, 2007 ja, prisen må jo bli fin etter den ikke vil starte, ja den skal jo vises, så i orden må den jo være :S hmm skal gå nøye igjennom elektronikk
Gunnar Skrevet November 7, 2007 Skrevet November 7, 2007 BoSJo, Hvorfor er du alltid så SYKT negativ til ombygde biler, når du har tenkt å gjøre akkurat det samme selv? Man får som regel mye bil for pengene. Manglende godkjenning gjør det jo heller ikke til noen dårligere bil, så det bør en teknisk sjekk/prøvekjøring avgjøre, ikke godkjenning eller ei. Det er kun prisnivået godkjenningen spiller inn på i mine øyne.
Thunegutt Skrevet November 7, 2007 Skrevet November 7, 2007 folk som selger ombygde biler å sier de har alle papirene, bare til å godkjenne!! det er BLØFF. hadde de hatt det, så hadde de godkjent den selv! er enig med bosjo å ikke kjøpe en "ikke godkjent" M5, spes når en ikke har peil på bil! jeg driver selv nå å bygge en M5 og vet at viss du ikke har kontakt med bt fra begynnelsen av bygget, kan det være vanskelig å godkjenne etterpå. da skal alle delene identifiseres med M5 delenr! og på en 17-18 år gammel bil, er det ikke lett å finne disse nr`ene lenger!! men for all del, bilen kan være bra den, og sannsynligvis er den det. er det ikke BMW det er snakk om da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå