Azeton Skrevet November 5, 2007 Skrevet November 5, 2007 Vært ute å tatt meg en tur og logget litt nå. Ser at når jeg kjører med lite turtall 1800-3500rpm så ligger AFR på 16.5-17.2 da med en KPA verdi på fra 30-42.. Er AFR verdien aksebtabel? Når jeg gir fullgass så går den ned på lave 13. Så det er jeg fornøyd med. gir jeg litt mer gass å får høyere kpa verdi så går den opp på rundt 14 igjen.. Har Log filen så om noen har MegaLogView å har lyst å se på den kan det ordnes
336mik Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Syns det virker som den får litt for lite bensin jeg. Ved fullt pådrag burde du vel ligge på 12.5 eller muligens en enda lavere verdi. Ved vanlig kjøring burde du ligge på 14.7 med mindre du har gått av pedalen.
HellFire- Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Så lenge den ikke går magert under pådrag går det jo "greit".... men 17,2 er jo helt i grenseland... burde kanskje lagt på rundt 15 på cruising da..orginalt liggerbilerp\å 14,7 ca...
Azeton Skrevet November 16, 2007 Forfatter Skrevet November 16, 2007 Syns det virker som den får litt for lite bensin jeg.Ved fullt pådrag burde du vel ligge på 12.5 eller muligens en enda lavere verdi. Ved vanlig kjøring burde du ligge på 14.7 med mindre du har gått av pedalen. jeg har suge motor.. på sugemotor er vel det ikke mye? muligens jeg bruker morra dagen på og få på rundt 15 på cruising da.. Jeg vil at motoren skal få nok bensin på gass og lite på cruising..
e30 tic Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 vet ikke hvor mange ganger jeg har lagt ut denne linken på forumet nå, men nyttig er den uansett http://grombil.com/phpBB/viewtopic.php?t=127
Azeton Skrevet November 16, 2007 Forfatter Skrevet November 16, 2007 vet ikke hvor mange ganger jeg har lagt ut denne linken på forumet nå, men nyttig er den uansetthttp://grombil.com/phpBB/viewtopic.php?t=127 Min går ikke over 17.2 så det vil si at alt er greit på den siden av skalaen?
e30 tic Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 vet ikke hvor mange ganger jeg har lagt ut denne linken på forumet nå, men nyttig er den uansetthttp://grombil.com/phpBB/viewtopic.php?t=127 Min går ikke over 17.2 så det vil si at alt er greit på den siden av skalaen? om du ikke har tenkt deg på rulle, så kan du få lånt deg en g-tech å se hvordan det utarter seg. så lenge den ikke banker, så kan du jo magre den ut.husker ikke på hvilken AFR du har mest hk. det som er fint med sprut er jo at man kan magre den helt ut ved cruising!får den fint til å gå billigere enn orginalt.
Azeton Skrevet November 16, 2007 Forfatter Skrevet November 16, 2007 ja, det er også poenget mitt også.. Jeg vil magre den ut på de lavere rpm/KPA for økonoimi.. men så snart jeg trykker på gassen så skal den også gå ned på de lavere verdiene.. og gi meg HK/NM
ehrnst Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 virker ok det, men noe magrere bør du ikke gå på, men du bør komme deg ned på en 12-13 ved full last
Azeton Skrevet November 16, 2007 Forfatter Skrevet November 16, 2007 Ja, ved fullast er jeg helt enig med deg.. er den nedre skala på cruise jeg vil få litt fasit på.. Vil at den skal gå billig men ikke gå "konk"
marius-82 Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Omregning fra pascal til bar tar du bare å ganger med 10 opphøyd i -5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå