ThomasM Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 Har søkt gjennom hele forumet men jeg finner ikke ut hvor viftemotstanden ligger på bilen min.. Det er en BMW 318i Sedan 96 mod med KLIMA. Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 den sitter mest sannsynlig i varmeregisteret på høyre side, altså ta bort hanskerommet så ser du den har en kontakt med noen (3 tror jeg) ledninger på, men den kan også stå på motsatt side altså førersiden. Den bør ikke vætre vanskelig å finne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet November 5, 2007 Forfatter Share Skrevet November 5, 2007 den sitter mest sannsynlig i varmeregisteret på høyre side, altså ta bort hanskerommet så ser du den har en kontakt med noen (3 tror jeg) ledninger på, men den kan også stå på motsatt side altså førersiden. Den bør ikke vætre vanskelig å finne. hmm.. Får skru det ut i morgen da.. hehe. Ingen som har en guide eller et bilde hvor den ligger så jeg ikke gjør noe alt for gærnt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 Fungerer vifta de bare å mak styrke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet November 5, 2007 Forfatter Share Skrevet November 5, 2007 Fungerer vifta de bare å mak styrke? Nei, Blåser bare bittelitt, akkurat så jeg kjenner litt varme kommer ut av viften.. Men jeg har sånn Digital klima, justere temp og sånn.. Vet ikke om det har noe og si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 Har du skiftet miljø/pollenfilter? Er det/de tett så får du lite luft og varme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet November 5, 2007 Forfatter Share Skrevet November 5, 2007 Har du skiftet miljø/pollenfilter? Er det/de tett så får du lite luft og varme. jepp, skiftet det i fjor.. men den har drivi og kuttet og kommet tilbake ganske lenge nå.. var helt død i et par dager før sommeren så funket det igjen.. skjønner ingenting jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet November 6, 2007 Forfatter Share Skrevet November 6, 2007 Nå skjønner jeg ingenting her.. Skulle kjøre dama på jobb nå og da funket vifta som bare det.. men blåser bare i de kanalene til frontruta og de til siderutene.. :s Hører også den blåser kraftig og svakt om en annen ofte.. Noen som vet hva det kan være da ? er vell ikke motstanden da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet November 6, 2007 Forfatter Share Skrevet November 6, 2007 hmm.. hørte noen sa det kunne være viftemotoren, kan dette stemme ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Har hatt noe av det samme problemet med "konebilen" jeg har nå, en 2000 mod Beetle. Men der ble det ulyd av vifta også, så jeg er ganske sikker på at det er vifta som er årsaken hos meg. Har plukka den ut nå, og bestilt ny, så jeg håper jeg får inn den nye i løpet av morgendagen. Vet ikke om jeg vil begi meg ut på å påstå at det er vifta hos deg også, men ville kanskje plukka den ut å direktekobla den, for å være sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Nå skjønner jeg ingenting her.. Skulle kjøre dama på jobb nå og da funket vifta som bare det.. men blåser bare i de kanalene til frontruta og de til siderutene.. :s Hører også den blåser kraftig og svakt om en annen ofte.. Noen som vet hva det kan være da ? er vell ikke motstanden da ? Spør du meg så høyrest det meir ut som at det er "styringsboksen" som har klikka...den du justerer hastigheit, temp osv med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet November 7, 2007 Forfatter Share Skrevet November 7, 2007 hmm Hjelper det og ta en diagnose på klimaen tror dere ? Kjenner en som jobber på et BMW verksted som har riktige utstyret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer328 Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 hei Jeg trur jeg har det samme problemet, med min 328IA 99 mod E46 Har hørt med noen at det er motstand. Så jeg tenkte å bytte denne snarest.. Trur jeg ville ha prøvd det først, er det billigste også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brenni Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 Min var helt lik, jeg har også 96 mod med klima... og jeg bytta vifte og pollenfilter i helga, så nå er den god som snus Min kom og gikk som den ville og vifta dura fælt... jeg måtte kast bilen i brå sving eller i sladd for å få vifta til¨å funke hver gang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå