Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har nettopp kjøpt en E36 Copue som er død. Tenkte kanskje noen kunne ha ett tips om hva som kan ha skjedd. Bilen ble kjørt og han som kjørte, bomgiret, turtallet rett til himmels, aner ikke hvor høyt. Men resultatet var at den døde. Har prøvd å starte den etterpå, men uten hell. Trodde kanskje registerkjedet hadde blitt nappet rett av, men det sitter som det skal. Noen som har vært borti noe liknende? Noen som tror at veivakselsensoren kan ha fått en smekk? MVH Steffen

Skrevet

Den skal jo gå selv om det er knuste ventiler?

E21n min hadde knuste ventiler på sylinder 6. Den gikk på kun 5...

Skrevet

Motoren går å dreie rundt uten problemer?

Ventilflyt/salat er fort gjort ved harde bomgiringer. Normalt sett skal en orginal motor gå rett i nødmodus (ihvertfall på nyere biler) etter å ha vært over den programmerte turtallsgrensa.

Skrevet

jeg har vertfall sett 2 m50 motorer bare i år som har havarert pga akkurat det samme... med bøyde ventiler og gjerne knuste stempler som resultat.

Skrevet

Huff :) he he. Jeg frykter selvfølgelig det værste. men håper at det er lenge siden det har blitt skiftet kjede på den, og at den rett og slett har hoppet over ett par hakk. Har nappet av toppdekselet, og alt går fint rundt som det skal der mener jeg. Men har ikke fått sett om de sitter på merkene sine da. Men kjempebra med svar fra dere gutta :) setter jeg pris på.

Skrevet

og den snurrer rundt som den skal. ikke noen ulyder, bortsett fra at den plutselig skyter en gang innimellom (litt mer sjeldent) og jeg for min del, som aldri har hatt en 6 sylindra motor, så synes jeg rett og slett den går litt for lett rundt. Nesten samme symptomet som når en reg reim/ kjede sitter ørlitt feil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...