jensemann23 Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 jeg lurer på hvilke Y-ledd jeg trenger og hvordan jeg skal koble opp min Rockford 551X her: Skal ha focal frontsett på 2 av kanalene, og subben på de to siste kanalene brokoblet. Det er greit, men hvordan kobler jeg RCA-signalkabelen? Forsterkeren har to innganger, front og rear. Samt at CD-spilleren har SUB-utgang. Skal jeg ha en RCA-kabel(enkel) fra cd-spillerens sub-utgang som splitter seg i et Y-ledd og går inn på begge "rear"-inngangene på forsterkeren? Samt enda en RCA med 2 ledere som går fra cd-spillerens vanlige utgang til front-inngangene på forsterkeren? Hvis det er slik så trenger jeg 2 sett RCA-kabler, og ett Y-ledd? (1 hunn til 2 hann) Håper noen kan forklare her, skal til å bestille så jeg har det når jegkommer hjem fra sjøen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Du trenger ikkje y-ledd. Eg rekner med at subutgangen har 2 utganger (1 par) Viss du ikkje har det, er det ikkje so nøye Det holder med signal på den eine inngangen ved brukobling. (og du kjøper selfølgeligt 2 doble signalledninger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 6, 2007 Forfatter Share Skrevet November 6, 2007 hmm, jeg har Sony CDX-GT310 cd-spiller. Jeg har den ikke her nå, men ser ut som om den har en utgang bare, som heter sub/rear. Altså jeg må velge sub eller rear? Hvordan gjør jeg da med frontsettet? Må jeg ha en annen spiller? Eller kan jeg Y-koble rear-utgangen og bare sette Sub-inngangen på forsterkeren i Low-pass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weheeE34 Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 hehe, nå får dere trimmet latter musklene:P satt meg ned å tegnet denne på ca 1 min, bare for å illustrere hva jeg egentlig mener... for å koble opp det du skriver trenger du 2 stk rca kabler, ingen Y splittere... men da går jeg ut i fra at du har 2 signal utganger bak på cd-spilleren din om du har bare en sub/rear utgang, så må du til å splitte å styre for å få det til, da kan det nesten være lettere å kjøpe en ny cd spiller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 6, 2007 Forfatter Share Skrevet November 6, 2007 jeg har bare en utgang bak ja, den står det Sub/rear på. Sjekket på nettet. Har nettopp kjøpt den, så jeg gidder ikke kjøpe ny igjen. KAn vel bare kjøpe to Y-ledd? Og splitte i enden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Ja, det kan du gjera, men da kan du ikkje justera volumet på subben ifra spiller (i forhold til framhøgtalerene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 6, 2007 Forfatter Share Skrevet November 6, 2007 sikker på det? Er ikke volumet på rear-utgangen styrt av vol.knappen på cd-spilleren da? Jeg har forøvrig en sub-kontroll med ledning til forsterkeren, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 jo, men du kan ikkje justera bassen åleina! (men med sub kontrollen so skal det gå greit) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frank0312 Skrevet November 8, 2007 Share Skrevet November 8, 2007 bruk y ledd fra sub utgangen .eg har ein sony mexr1 spiller med en utgang for sub .har yledd fra den ,og eg kan justere volumet på subben fra spilleren uavhengig av sub remoten fra forsterkeren . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå