Gå til innhold

hjelp til kobling av forsterker


Anbefalte innlegg

jeg lurer på hvilke Y-ledd jeg trenger og hvordan jeg skal koble opp min Rockford 551X her:

Skal ha focal frontsett på 2 av kanalene, og subben på de to siste kanalene brokoblet. Det er greit, men hvordan kobler jeg RCA-signalkabelen? Forsterkeren har to innganger, front og rear. Samt at CD-spilleren har SUB-utgang. Skal jeg ha en RCA-kabel(enkel) fra cd-spillerens sub-utgang som splitter seg i et Y-ledd og går inn på begge "rear"-inngangene på forsterkeren? Samt enda en RCA med 2 ledere som går fra cd-spillerens vanlige utgang til front-inngangene på forsterkeren?

Hvis det er slik så trenger jeg 2 sett RCA-kabler, og ett Y-ledd? (1 hunn til 2 hann)

Håper noen kan forklare her, skal til å bestille så jeg har det når jegkommer hjem fra sjøen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg har Sony CDX-GT310 cd-spiller.

Jeg har den ikke her nå, men ser ut som om den har en utgang bare, som heter sub/rear. Altså jeg må velge sub eller rear? Hvordan gjør jeg da med frontsettet? Må jeg ha en annen spiller? Eller kan jeg Y-koble rear-utgangen og bare sette Sub-inngangen på forsterkeren i Low-pass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nå får dere trimmet latter musklene:P satt meg ned å tegnet denne på ca 1 min, bare for å illustrere hva jeg egentlig mener...

for å koble opp det du skriver trenger du 2 stk rca kabler, ingen Y splittere... men da går jeg ut i fra at du har 2 signal utganger bak på cd-spilleren din

m88dfa0gco0v2bdzu0wm.jpg

om du har bare en sub/rear utgang, så må du til å splitte å styre for å få det til, da kan det nesten være lettere å kjøpe en ny cd spiller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...