Gå til innhold

Endre språk på navi?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig kjøpt meg en BMW 320 d fra Tyskland. Jeg er kjempe fornøyd med bilen og alt er vel, men det er alikavell en ting som irriterer meg voldsomt, bilens navigasjon!

Når jeg går inn i språkvalg på navioppsettet får jeg bare tysk, fransk eller italiensk. Jeg får ikke engelsk som et alternativ!

Derfor lurte jeg på om noen av dere vet hvordan jeg får lagt inn engelsk på oppsettet? Eventuelt oppgradere softwaren? Jeg har snakket med en BMW forhandler, men han ga meg lite informasjon, han snakka litt om å bestille koder osv. og regnet med at det kostet ca. 2500kr for å fikse det. Er det noen her som har peil på dette?

Jeg har også hørt at det går ann å få 3D animasjon på navi, noen som kan gi meg eventuelle linker til dette?

Takk for alle svar

Joacim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist det er snakk om E46, så bør du oppgradere software på navispelaren. Da kan du endre språk til engelsk samt få 3D visning. Dette forutsetter att du har MK4 (etter 2003). Du ser dette enkast ved om det står DVD på spelaren bak i bilen. Meir info om software til navigasjonen finn du her: http://www.x5world.com/navigation-system/

Til info, så er det også mulig å få norsk, men da må du endre menyane i software sjølv. Har lest litt om det, men har ikkje funne nokon som har gjort det i norge enda. Dette er ganske komplisert, men nokon skulle vell berre fått gjort det, slik att vi kunne fått meny og norsk tale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...