Gå til innhold

En god del hvit røyk kommer ut av sluttdemperen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen

Bilen min har stått et par uker i ro (avskiltet...) i det kalde været. Startet den igår og merket at den kom en del hvit røyk ut av eksosanlegget. Ikke at den pumper hvit røyk, men det er synlig at den kommer ut som en slags "aura". Det var et par grader over null ute og motoren var kald, men jeg er ikke vant til å se så mye røyk komme ut av en bil (i forhold til en astra II 1,8i f.eks)

Har det dokumentert at toppen ble byttet for 15K kilometer siden, så det kan umuligt være det? Alle servicer er fulgt.

P.s

Forresten, har merket at grenrøret mitt har sett sine beste dager og lurer på om det går ann å lage en selv uten altfor mye stress med tilgang til de rette verktøyene og kunnskap?

Skrevet

Det er ikke unormalt at bilene ryker når det blir kaldere i lufta. Men følg litt med på kjølevannet ditt. Mye hvit røyk kan være symptomer på gåen toppakning, men tipper at det kun er kulda som er problemet hos deg.

Skrevet

Har den stått iro et par uker i kjølig vær er det garantert kondens i eksosanlegget som fordamper, altså resulterer i hvitrøyk.

Andre feil ved hvitrøyk kan være falskluft (tror jeg?) sprengt toppakning, sprukken topp, sprukken blokk osv, men så ille er det nok tvilsomt.

Har du sjekket hvordan det ligger ann med kjølevæskens frysepunkt?

(ja, jeg spør dumt)

Skrevet

Helt normalt på bmw med 6er at det ryker litt mer enn andre biler når den er kald,det er bare kondens,står du rolig kan du se det pipler litt vann ut av eksosrøret.

Skrevet
Helt normalt på bmw med 6er at det ryker litt mer enn andre biler når den er kald,det er bare kondens,står du rolig kan du se det pipler litt vann ut av eksosrøret.

Og de fleste andre biler uansett fire eller tolv sylindre :wink:

Skrevet

phew :lol:

Alt er i orden med bilen mekanisk sett(tror jeg). Den har gått gjennom periodiske servicer gjennom hele sitt levetid og har byttet topp og andre slitedeler på en storservice ifjor. Den bruker ikke olje/kjølevæske osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...