Goksøyr Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 Har hatt en del problemer med kjølingen på min 91 mod 525 V24. Lurer nå på om det kan vere vannpumpa som har tatt kvelden. Men hvordan kan jeg se eller finne ut av dette? Og hvor ligger den? Håper på noen har en løsning. Bilder hadde vært veldig fint
Azeton Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 Vannet sirkulerer ikke. så den vil mer eller mindre gå på maks. eller at den ikke sirkulerer bra nok og går seg sakte men sikkert varm uansett. Omtrent samme greia som når thermostat er gåen.
opt Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 Bare å følge slangene fra radiatoren, så finner du pumpa
Steffan C Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 Åpne opp lokket(forsiktig hvis temp. er høy) på ekspansjonstank. Ved økt turtall ser du med en gang at sirkulasjonen er i orden på den lille vannstrålen i toppen på ekspansjonstanken. Hvis ingen vannstråle så er sansyneligvis pumpa di gåen, eller så er det luft. Pumpa sitter i motoren, på samme reimhjul som vifta .
Ballder Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 Den akselen som viften sitter på.. Det er vannpumpen på en måte.
///Mysild Skrevet November 6, 2007 Skrevet November 6, 2007 hvis vannpumpa er gåen kan den også lekke vann... det gjorde den på en 318 jeg hadde... var varme når jeg fylte på med vann, men etterhvert ble det bare kaldt luft...
Goksøyr Skrevet November 9, 2007 Forfatter Skrevet November 9, 2007 ok, skal skjekke ut dette til helgen. takker for alle svar
antiloop Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 Kan jo også være det at termostaten din har fått et illebefinnende..
LodeRunner Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 vannpumpa har plastikk impeller hvis jeg ikke husker feil, så det er ikke unormalt at den ryker. De nye er av metall.
Ad|oS Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 Vet om en Opel Omega med BMW-motor der vannpumpe var i ca 1000 deler hehe Bare masse plastikkbiter som falt ut da den ble demontert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå