jensemann23 Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 Når jeg får det nyinnkjøpte focal komponentsettet mitt tenkte jeg å bytte ut diskantene i dørene med de nye. Kan jeg da bruke de gamle ledningene(gule og brune) som går gjennom døra fra før? hvor går disse egentlig? Hvor sitter det gamle delefilteret henn? Noen som har gjort dette her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IN_ur_DREAMs Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 Du kan bruke de ledningene ja. Delefilteret sitter på den originale diskanten. Ledningene går inn i A-stolpen og kommer ut over mellomtone elementet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 7, 2007 Forfatter Share Skrevet November 7, 2007 oki, så det er ikke noe delefilter inni bilen, bare i døra? Har hatt det av en gang, og da så jeg en motstand og noe greier ved diskanten, er det delefilteret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KAHenriksen Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 jepp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 9, 2007 Forfatter Share Skrevet November 9, 2007 et spørsmål til: Skal jeg kjøre frontsettet i fullpass eller high-pass? har 12 tommer sub i tillegg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KAHenriksen Skrevet November 9, 2007 Share Skrevet November 9, 2007 hvis de gamle ledningene går til en ekstern forsterker, så bruk delefilteret på den. hvis de gamle ledningene går til cdspilleren, så kan de hende at du skal bruke det delefilteret, kommer litt ann på hvordan cd spiller du har (dette var et slags spørsmål). altså: er det en ekstern amp: fullpass er det cdspiller: da kommer det ann på hvordan. er det en litt bedre cdspiller, bruk det, hvis dette er en billigere modell, bruk highpass på delefilteret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 10, 2007 Forfatter Share Skrevet November 10, 2007 hei. Jeg tenkte å koble frontsettet til en forsterker ja, en RF 551X. Så brokobler jeg 2 av kanalene til subben, og kjører bakhøyttalerne rett på cd-spilleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KAHenriksen Skrevet November 10, 2007 Share Skrevet November 10, 2007 jeg mener det er delefilter i denne forsterkeren. mulig det er en skyvebryter som stiller HPF - LPF eller så er det en bryter til å skru på. bruk denne til å stille inn frekvensene. dette er desverre ting som tar tid da det er vanskelig å bli fornøyd, men det er verdt jobben! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 10, 2007 Forfatter Share Skrevet November 10, 2007 ja det er brytere til å skru på. Men jeg må vel likevel koble imellom de nye delefiltrene til diskant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KAHenriksen Skrevet November 10, 2007 Share Skrevet November 10, 2007 ja, du må vel nesten det hvis frontsettet ditt består av mer enn et komponent? gjerne en større høytaler (5,25" eller noe sånt) og en liten tweeter men kjør fullpass modus på delefilteret. dette er hva som etter min erfaring blir best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 10, 2007 Share Skrevet November 10, 2007 Du bruker HPF på forsterkeren. (mellom 80-100hz) Ifra forsterkeren går det ledning til delefilteret. Ifra delefilteret har du ledning til diskant og mellomtone/mellombasen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 10, 2007 Forfatter Share Skrevet November 10, 2007 oki, mellom 80 og 100 ja, hva med subben da, hva skal jeg stille den på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KAHenriksen Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 fra samme frekvens, bare nedover. altså 80 - 100 nedover. jeg ville valgt rund 100 hz i så fall... kanskje opp mot 125. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 11, 2007 Forfatter Share Skrevet November 11, 2007 og subben skal stå i LowPass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 11, 2007 Forfatter Share Skrevet November 11, 2007 hva mener du forresten med nedover? Skjønte ikke det helt. .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå