Gå til innhold

E39 før 2001. Mye kjente problemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mye kjente problemer på disse modellene? Er bilene generellt dårlig sammenskrudd? Mye "løse" deler som begynner å riste å lage lyder og mye feil?

Håper ikke det og at noen andre kan overbevise meg!

Så håper på svar helst litt fort! :)

Mvh

Søreng

Skrevet

Har kjørt min i -00 i et år nå, og er bare superfornøyd :D

Det eneste som jeg har klart å sette fingeren på er ABS styringen,, den har sviktet meg :( Men det er jo et kjent problem på -99/-00 modellene :shock: Har sendt den til USA for rep./ modifikasjon så jeg regner med at den saken da er historie når jeg får satt den tilbake.

Eller masse nyttig info ved søk her på forumet. :wink:

Skrevet

Står endel om kjente problemer på Autopower.

Ellers så sier flere entusiaster som jeg har pratet med, at pre-facelift E39 er en dårligere "skrudd" sammen BMW enn f.eks E34. Selv har jeg ingen grunnlag for å påstå noe om det :wink: .

Skrevet

Eg har hatt min 97 mod i eit år. Har da køyrt 55000 km. Og er kjempefornøyd med bilen.

Vanlege feil er vel: vannpumpe, Servoolje kjøling, traversforingar.

Utenom vanlege feil som dyseretur slangar, glødepluggar, foringar og abs følarar. (dette gjeld diesel)

Ellers er det kjempegode bilar og køyre:)

Skrevet

Har hatt en 00 modell siden 01 og ABS sensorer er det jeg har hatt trøbblel med. Byttet ca 8 stykker siden 01. Sjekk rust rundt bensinlokk + innsiden av dører osv. De hadde problemer med kitt over skjøter som ikke var tett. Fikk byttet dette på garanti de som oppdaget det innen de første 6 årene. Ellers deilig bil - litt slapp (520 selv med manuell)

Skrevet

Se etter rust rundt bagasjerom luken. E39 er en kjempebil, min påstand er at E39 er av de bedre bilenen BMW har laget.

Skrevet

Etter å a hat bilen i ca 3 år nå, så er det bare midtarmlene som har begynt å knirke litt, så vil sei at E39 er en godt sammenskrudd bil.

Vedlikeholdsutgiftene mine har ligget under det eg har hatt på andre(eldre) biler. Storfornøyd med bilen eg :D

Har en 99 520ia.

Skrevet

rust på bagasjeluke,

vannpumpe,elfeil med abs sensorer og antispinn

servoolje..

foringer er jo en slitedel.. så DET må man bytte på uansett hvilken bil man har...

ellers er jeg veldig skeptisk til aluminiums motoren da..

har aldri vert med nervøs for en motor noen gang..

vær veldig forsiktig med å kjøre den varm..

så følg med på kjølevæske..

radiatoren sprekker lett i plasten som sitter på ekspansjonstanken også...

Skrevet

Takk for gode svar.. Virker jo som det er et stort flertall av positive tilbakemeldinger her. Og det vil jo "alltid" være feil med bruktbiler. Selv om noen har mer enn andre. Bilen skal på naf. test i morgen og da får jeg vel svar på om det er noe å satse på :)

Ad|os:

Mulig det blir en svær femmer på meg ja.. Er så lei av alle E36'ene, enten er de overpriste som fy, eller så er det sunt kjørt.. Har mest lyst på E46 da, men det blir det med stor sannsynelighet 4'er motor.. Og det er jo som å banne i kirka det, og gå fra 6'er til 4'er.. Alle vet jo at ikke det går :lol:

Skrevet
Eg har hatt min 97 mod i eit år. Har da køyrt 55000 km. Og er kjempefornøyd med bilen.

Vanlege feil er vel: vannpumpe, Servoolje kjøling, traversforingar.

Utenom vanlege feil som dyseretur slangar, glødepluggar, foringar og abs følarar. (dette gjeld diesel)

Ellers er det kjempegode bilar og køyre:)

er som joncarlos skriver, foringer, vannpumpe, servo..

abs følere.. for det meste slite deler, rust bagasjeluke..

stort sett knall bil..

har selv endel el.feil,vet ikke om det er mange som har det men..

ellers er det vel endel som får trøbbel med varmeanlegget.. stort sett lett å fikse..

så gå for en 5`er :D

Skrevet

Kjempe fornøyd med min E39 :) Foringer er slite ting,bytta termostat/vannpumpe/alle reimer på min selvom det kanskje ikke var helt nødvendig men bedre å være sikker på at det ikke ryker når du er på lang tur:)

Helt nydelig kjørekomfort å perfekt på lange turer kan virkelig anbefales!:)

Skrevet
sjekk plugger i gulvet.Når de forsvinner får du vann stående under gulvteppene = rust

Er dette under teppet med føttene? Hvordan skjekker jeg lettest dette hvis jeg skal se på bilen :)

Skrevet
sjekk plugger i gulvet.Når de forsvinner får du vann stående under gulvteppene = rust

Er dette under teppet med føttene? Hvordan skjekker jeg lettest dette hvis jeg skal se på bilen :)

denne sjønte jeg ikke :shock:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...