Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en 320i som sliter med ladinga for tiden..

Ladelampa lyser ikke, det gjorde den før.

Har blitt fortalt at dersom pæra i dashbordet er gåen, vil ikke bilen lade som den skal, dette blir sjekket idag.

Men dersom pæra er fin, hva kan forrårsake dette?

Har også målt spenninga over batteriet ett par ganger, med varrierende resultater.. Sist jeg målte kom jeg til 11.1V

Skrevet

Hadde samme problem jeg. Ladelampa har ingenting med ladinga å gjøre! Hvertfall ikke hos meg...Ladet uten lampa i.

Problemet mitt var dårlig jording mellom dynamo og motor. La opp en ny kabel til - polen :) vips 14,4V

Skrevet
Hadde samme problem jeg. Ladelampa har ingenting med ladinga å gjøre! Hvertfall ikke hos meg...Ladet uten lampa i.

Problemet mitt var dårlig jording mellom dynamo og motor. La opp en ny kabel til - polen :) vips 14,4V

Jeg bytta lade lampa nå, og bilen lader :D

• 3 years later...
Skrevet

Låner denne tråden jeg.

Sliter med at bilen (e30 325i) virker som den slutter å lade når jeg har kjørt en liten stund. Etter ca 15 min begynner ladelampa så smått å lyse, og lyser sterkere og sterkere til den lader ut batteriet. Hjelper ikke å ruse bilen.

Har byttet spenningsregulatoren og batteriet, ladespenningen på tomgang er ca 13V, og det er vel ikke helt optimalt. Neste steg er vel å plukke ut dynamoen, men tenkte jeg skulle høre om det var noen lure forslag først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...