stianhf Skrevet November 8, 2007 Skrevet November 8, 2007 Hei. Noen i Ulstein distriktet som kan hjelpe meg å sku bil? Har fått et nytt problem med bilen.. olje i kjølevannet og vann i oljen.. altså mulig gåen toppakning. Kjøpte bilen i sommer for 7000 av en kar i Ørsta. Den er egentlig en 520i som er ombygget til 525i. Bilen hadde da defekt topp, noe som ble reparert hos Brages Bilforretning i Ålesund (BMW forhandler). Arbeidet kostet meg da 15000, noe jeg prutet ned til ca 12000. Har vært antydning til oljerester i kjølevannet siden jeg fikk igjen bilen fra verkstedet, men har trodd at det var rester fra da toppen var ødelagt. Men nå viser det seg altså at oljen som skal i motoren ender opp i radiator og kjølesystemet. Har snakket med verkstedet, som sier at de ikke har noen garantier siden jeg kom med en brukt topp (toppen ble testet av verkstedet før den ble montert). Verksmesteren sier at siden motoren har vært ekstremt varm når toppen gikk, så er det ikke umulig at feilen ligger i blokka. Håper at noen i Ulstein distriktet som er god på M20B25 motorer kan hjelpe meg å finne og reparere problemet.
øystein andre Skrevet November 8, 2007 Skrevet November 8, 2007 skikke verkstedet plane toppen før de setter den på da, se til att alt er i orden ? trodde det jeg
stianhf Skrevet November 8, 2007 Forfatter Skrevet November 8, 2007 Verkstedet har trykktestet og sjekket toppen før den ble montert. Verksmesteren sa også at det kunne være oljekjøleren som var defekt, at den blander vann og olje... jeg vet ikke om jeg har oljekjøler engang, så derfor håper jeg noen som har peiling kan hjelpe meg...
stianhf Skrevet November 8, 2007 Forfatter Skrevet November 8, 2007 Ingen som kan hjelpe? Er det oljekjøler på 520/525 1988 modell?`Vet ikke hvordan den eventuelt ser ut og hvor den befinner seg?
Bimmerlars Skrevet November 8, 2007 Skrevet November 8, 2007 Dersom verkstedet trykktestet, plana og gikk god for toppen må de vel nesten ta litt ansvar her. Hadde hørt med forbrukerrådet
Fliid Skrevet November 8, 2007 Skrevet November 8, 2007 Ja, du har oljekjøler. Den sitter fremme under radiator.
stianhf Skrevet November 8, 2007 Forfatter Skrevet November 8, 2007 Det ser ut som at det er toppakningen som er gåen. Er oljerester og vått under pakningen og nedover blokka fra ca midten av motor og bak mot torpedovegg. Syns dette er veldig rart, da motoren ikke har vært hardt kjørt eller overopphetet siden toppen ble byttet av verkstedet i sommer. Kjølevannet er brunt, fullt av olje. Fargen minner litt som dritt... kan dette være toppakningen sin skyld? Motoren går fortsatt fint når den startes, men den fjusker litt når den har gått et par minutt...
Fliid Skrevet November 8, 2007 Skrevet November 8, 2007 Sprekk i blokk er etter min viten ett någet sjeldent symptom da dette er støp å skal mer enn litt til for å sprekke. Enn eller annen her klarer vell å hjelpe til å bytte toppakning
Hawkon88 Skrevet November 8, 2007 Skrevet November 8, 2007 Sprekk i blokk er etter min viten ett någet sjeldent symptom da dette er støp å skal mer enn litt til for å sprekke. Enn eller annen her klarer vell å hjelpe til å bytte toppakning 'har hørt om tilfelle på en gammel land rover discovery? disse klassiske "militærbilene" i kamuflasje som er å se på veterantreff.. så mulig er det..
Muren Motorsport Skrevet November 8, 2007 Skrevet November 8, 2007 da bilen din varva opp til maksturtall pga, den gasswiren din som kødda.. Det kan utmerket godt være det som har sprengt toppen din.. regner med den var kald da?
stianhf Skrevet November 8, 2007 Forfatter Skrevet November 8, 2007 Den var kald ja, men tror problemet må ha vært her lengre enn det siden jeg har hatt antydning til litt olje i kjølevannet i lengre tid, og et unormalt forbruk av kjølevann... men det er nok sikkert en mulighet at jeg blåste resten av toppakningen når gassen kødda...
stianhf Skrevet November 16, 2007 Forfatter Skrevet November 16, 2007 Noen gode mekanikere i Ulstein/søre sunnmøre? Trenger hjelp til å bytte toppakning på M20B25 motor...
Fliid Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Sprekk i blokk er etter min viten ett någet sjeldent symptom da dette er støp å skal mer enn litt til for å sprekke. Enn eller annen her klarer vell å hjelpe til å bytte toppakning 'har hørt om tilfelle på en gammel land rover discovery? disse klassiske "militærbilene" i kamuflasje som er å se på veterantreff.. så mulig er det.. Hehe, det er ikke umulig å få sprekk i blokka nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå