Halvor89 Skrevet November 8, 2007 Skrevet November 8, 2007 Har opplevd et par ganger i det siste at plutselig får jeg ikkeno respons på gassen på BMWen når jeg kjører. Det varer i ca ca 2-3sec før jeg plutselig har mulighet til og gi gass igjen. Jeg tror ikke det er tenninga som kutter, siden alt lys i dashboard osv holder seg inntakt(blinker ikke eller noe) så jeg tror det kan ha med bensinmatinga og gjøre. Kan det være at jeg har masse dritt i bensintanken ? Jeg bytta bensinfilter for et par mnd sia, noe som ikke var gjort siden bilen var ny i 1996. Så, noen som har noen forslag om hva det kan være. Evt hva som kan gjøres ? Ps: Det har bare skjedd når motortempen er sånn ca halveis opp mot optimaltemp!
alkj Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 Heisann! Jeg har akkurat samme problem på min e36 325i. Virker nesten som at den kveles mange ganger, men er som du sier, varer bare i 2-3 sec, så spruter det på igjen. Helt til man skifter gir og skal gasse igjen..da er det samme problemet igjen! Og det er kun når bilen ikke er driftsvarm! Veldig irriterende! Jeg har også opplevd av problemet er spesielt stort etter jeg har fyllt full bensintank, så det eneste jeg kan tenke meg til som er problemet her, er enten bensinpumpa, bensinfilteret, eller noe i forgasseren. Noen her som har hatt samme problem og vet nøyaktig hva som er feil? Mvh Alexander
Fliid Skrevet November 12, 2007 Skrevet November 12, 2007 alkj; Gasser? Du snakker om en 2.5L, sist jeg skjekka ble de levert med innsprøyting:P hehe. Over til tema, dette kan høres ut som termotidskontakten ikke er helt i form. Du kan si det sånn, dette er temperatur føleren til styringen av motoren (ikke den som viser hvor mange grader vannet har i instrumentet). Er denne ikke helt i form kan du få et slikt problem da den ikke vet helt hvilken temp vannet har. Dette intreffer somregel på vei til driftsvarm motor, helst ved første streken etter det blå feltet. Om E36 har egen eller kombinert (temp i instrument og temp for motorstyringen) vet jeg ikke.
Halvor89 Skrevet November 12, 2007 Forfatter Skrevet November 12, 2007 alkj; Gasser? Du snakker om en 2.5L, sist jeg skjekka ble de levert med innsprøyting:P hehe. Over til tema, dette kan høres ut som termotidskontakten ikke er helt i form. Du kan si det sånn, dette er temperatur føleren til styringen av motoren (ikke den som viser hvor mange grader vannet har i instrumentet). Er denne ikke helt i form kan du få et slikt problem da den ikke vet helt hvilken temp vannet har. Dette intreffer somregel på vei til driftsvarm motor, helst ved første streken etter det blå feltet. Om E36 har egen eller kombinert (temp i instrument og temp for motorstyringen) vet jeg ikke. Hvor sitter denne ?
NGX Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Heisann, jeg har et lignende problem med min E36 318i, 1992 modell. Første gangen jeg fikk motorstopp var 4-5 dager siden når jeg satt på mens broren min kjørte. Stereon/ radion forsvant plutselig, slukket helt av, deretter lyste ABS lyset svakt i 20-30 sekunder, før motoren langsomt mistet kraft og til slutt stoppet helt. Jeg prøvde å starte igjen men dynamoen, eller noe i det området ville ikke starte. Helt værst, så var det nesten null respons når jeg vridde tenningen. Så jeg lot bilen stå og gikk hjem, og kjørte tilbake for å taue den hjem 6-7 timer seinere. Prøvde å starte motoren og det gjorde den problemfritt så jeg fikk kjørt den hjem. Tok den ut en tur idag, kjørte i ca. 15 minutter, da de samme forvarslene (radio og ABS lys) kom, og jeg kjørte til siden og gikk videre. Kom tilbake 90 minutter senere, vridde tenninga og fikk svar på andre forsøk, og kjørte hjemover. Etter 5-6 minutters kjøring begynte den å svikte igjen. Kjørte til siden, og holdt gassen ved 1-2000 RPM for å se om den ville holdt seg våken. Alle instrumentene på dashbordet sviktet som om motoren var av, men de hoppet litt fram og tilbake mens jeg holdt gassen inne. Holdt gassen i 20-30 sekunder og kraften forsvant helt til slutt og motoren sluknet. Merkelig ting er at når motoren var og ikke det var noe som helst tenning med nøkkelen, lyste radio displayet svakt likevel, i 1-2 minutter. Tauet bilen til en mekaniker hvor den nå står, og skal få undersøkt den imorgen. Så, har noen her noen idéer om hva det kan være? Skulle visstnok være noe elektrisk... motoren går ellers ganske bra.
NGX Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Merkelig ting er at når motoren var og ikke det var _AV_ noe som helst tenning med nøkkelen, lyste radio displayet svakt likevel, i 1-2 minutter.
NGX Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Faen... Skulle skrive: Merkelig ting er at når motoren var AV og ikke det var noe som helst tenning med nøkkelen, lyste radio displayet svakt likevel, i 1-2 minutter.
Fliid Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 alkj; Gasser? Du snakker om en 2.5L, sist jeg skjekka ble de levert med innsprøyting:P hehe. Over til tema, dette kan høres ut som termotidskontakten ikke er helt i form. Du kan si det sånn, dette er temperatur føleren til styringen av motoren (ikke den som viser hvor mange grader vannet har i instrumentet). Er denne ikke helt i form kan du få et slikt problem da den ikke vet helt hvilken temp vannet har. Dette intreffer somregel på vei til driftsvarm motor, helst ved første streken etter det blå feltet. Om E36 har egen eller kombinert (temp i instrument og temp for motorstyringen) vet jeg ikke. Hvor sitter denne ? Hmm, ved siden av temp føleren din. Hvor denne sitter i farta på E36 vet jeg ikke.. Termostat huset pleier å være ett veldig godt forslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå