Gå til innhold

Ombygging av m20b25 til 2,7 liter


Anbefalte innlegg

Skrevet

Diesel/eta veiv og b20/23 råder. søk så finner du mange tråder om dette.

Skrevet
Men hvis man har en eta-blokk med veiv/råder, kan man ikke da bruke dette? Og bytte til b25 topp/innsug/el.nett/hjerne?

Stemmer

Skrevet

Har en 1988 m20b20 motor i bilen nå. Kan jeg bruke rådene fra denne + en eta/diesel veiv og sette inn i m20b25'en? Og bruke blokka og stemplene som er på m20b25'en? Får jeg da en 2,7 liters m20?

Fant inger tråder som beskrev dette:::

Skrevet
Har en 1988 m20b20 motor i bilen nå. Kan jeg bruke rådene fra denne + en eta/diesel veiv og sette inn i m20b25'en? Og bruke blokka og stemplene som er på m20b25'en? Får jeg da en 2,7 liters m20?

Fant inger tråder som beskrev dette:::

en eta motor er en 2.7liter. eneste du trenger å gjør for å få ut hester av den motoren er å bytt topp og hjerne fra en 2.5.

Skrevet

Skjønte ikke helt den men... Det jeg lurer på er om jeg kan bruke b25 motoren min og sette i en eta-veiv og b20 råder og da få en 2,7 liter? Er en facelift b25 motor til opplysning!

Skrevet
Skjønte ikke helt den men... Det jeg lurer på er om jeg kan bruke b25 motoren min og sette i en eta-veiv og b20 råder og da få en 2,7 liter? Er en facelift b25 motor til opplysning!

ja det stemmer.

men orginal stempler i fra b25 må modifiseres skjørtan litt på. dem blir å ta i veiva. men det ser du når du setter stemplene inne.

Skrevet

Facelift stemplene har visst kortere skjørtekanter enn den første m20b25 motoren har, har hørt fra en annen her på forumet at det da ikke skal være nødvendig å frese vekk noe av skjørtekantene for å bruke en eta-veiv og b20 råder da...

Stemmer det?

Skrevet

Kan stemme (jeg veit ikke, er nok noen her som gjør ;) ) men facelift motoren (altså katalysator versjonen) er en lav kompresjonsmotor i forhold til tidligere modeller. Så dette kan stemme ja..

Edit; skriveleifer

Skrevet

Har en M20B20, faktisk laget i 09/1987, altså første måneden faceliften var ute å lufta seg. Den har ogrinalt katalysator, det samme gjelder M20B25. Gikk over til Motronic styrings system versjon 1.3. Der er grunnen :)

Skrevet

Jo, enkel operasjon. Du borrer hull i det ene grenrøret for så og sveise på en mutter.. Gjengestigningen husker jeg ikke i hode.. det mest logiske er da og borre hull i røret for syl 4-5-6 ;) Det ligger jo tross alt øverst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...