Gjest Skrevet November 8, 2007 Skrevet November 8, 2007 Diesel/eta veiv og b20/23 råder. søk så finner du mange tråder om dette.
OverKill Skrevet November 8, 2007 Forfatter Skrevet November 8, 2007 Men hvis man har en eta-blokk med veiv/råder, kan man ikke da bruke dette? Og bytte til b25 topp/innsug/el.nett/hjerne?
Gjest Skrevet November 8, 2007 Skrevet November 8, 2007 Men hvis man har en eta-blokk med veiv/råder, kan man ikke da bruke dette? Og bytte til b25 topp/innsug/el.nett/hjerne? Stemmer
OverKill Skrevet November 14, 2007 Forfatter Skrevet November 14, 2007 Har en 1988 m20b20 motor i bilen nå. Kan jeg bruke rådene fra denne + en eta/diesel veiv og sette inn i m20b25'en? Og bruke blokka og stemplene som er på m20b25'en? Får jeg da en 2,7 liters m20? Fant inger tråder som beskrev dette:::
Aroid Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 Har en 1988 m20b20 motor i bilen nå. Kan jeg bruke rådene fra denne + en eta/diesel veiv og sette inn i m20b25'en? Og bruke blokka og stemplene som er på m20b25'en? Får jeg da en 2,7 liters m20?Fant inger tråder som beskrev dette::: en eta motor er en 2.7liter. eneste du trenger å gjør for å få ut hester av den motoren er å bytt topp og hjerne fra en 2.5.
OverKill Skrevet November 14, 2007 Forfatter Skrevet November 14, 2007 Skjønte ikke helt den men... Det jeg lurer på er om jeg kan bruke b25 motoren min og sette i en eta-veiv og b20 råder og da få en 2,7 liter? Er en facelift b25 motor til opplysning!
Aroid Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 Skjønte ikke helt den men... Det jeg lurer på er om jeg kan bruke b25 motoren min og sette i en eta-veiv og b20 råder og da få en 2,7 liter? Er en facelift b25 motor til opplysning! ja det stemmer. men orginal stempler i fra b25 må modifiseres skjørtan litt på. dem blir å ta i veiva. men det ser du når du setter stemplene inne.
OverKill Skrevet November 14, 2007 Forfatter Skrevet November 14, 2007 Facelift stemplene har visst kortere skjørtekanter enn den første m20b25 motoren har, har hørt fra en annen her på forumet at det da ikke skal være nødvendig å frese vekk noe av skjørtekantene for å bruke en eta-veiv og b20 råder da... Stemmer det?
Fliid Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 Kan stemme (jeg veit ikke, er nok noen her som gjør ) men facelift motoren (altså katalysator versjonen) er en lav kompresjonsmotor i forhold til tidligere modeller. Så dette kan stemme ja.. Edit; skriveleifer
OverKill Skrevet November 14, 2007 Forfatter Skrevet November 14, 2007 Er vel ikke katalysator på de første facelift utgavene? Kom ikke det i 89/90?
Fliid Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 Har en M20B20, faktisk laget i 09/1987, altså første måneden faceliften var ute å lufta seg. Den har ogrinalt katalysator, det samme gjelder M20B25. Gikk over til Motronic styrings system versjon 1.3. Der er grunnen
OverKill Skrevet November 14, 2007 Forfatter Skrevet November 14, 2007 Oki, m20b25 motoren jeg skal sette inn i bilen er en 88/89 modell. Har bare ''gamle typen'' 325 eksos, kan jeg ikke bruke dette da eller?
Fliid Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 Jo, enkel operasjon. Du borrer hull i det ene grenrøret for så og sveise på en mutter.. Gjengestigningen husker jeg ikke i hode.. det mest logiske er da og borre hull i røret for syl 4-5-6 Det ligger jo tross alt øverst
OverKill Skrevet November 14, 2007 Forfatter Skrevet November 14, 2007 Også putte lambda-sonden nedi det hullet da, skjønner jeg deg riktig da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå