Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva man må ut med for å få en grei 325 24v motor m\vanos?

Tenke muligens å selge m50b20 motoren min etterhvert.. Hvor mye er den verd?

Kan man bruke 320 diff med 325 motor?

Skrevet

Tenke å bytte ut bytte ut kun motor og girkasse.. Regner med mellomaksling og diff holder?

Men passer motorfester, ledningsnett osv..?

Takker for svar=)

Skrevet

det holder vel, men hvordan er flensen mellom girkassen og mellomakslingen på 320 kontra 325? Jeg tror det er forskjell i diameter.. samme med drivakslingene, hvis du bytter diff. Men husk at 320 diffen har annen utveksling enn 325 diffen da..

• 2 weeks later...
Skrevet

stemmer vel det ja! men passer 320 girkassen på 325 motor?

Kan jeg bruke samme ledningsnett, radiator osv? slik at jeg bare bytter motor og hjerne..

Skrevet

Regner med girkassen holder.. iallefall en stund=P

Hvisst ledningsnett, radiator, girkasse er likens er det vel en enkel jobb å skifte motor?

Synes m50b20 blir litt for lat..

Vanos motorene er vel litt "sprekere" enn de uten etter det jeg har forstått?

Skrevet

girkassene er like på alt av 3 serien uten om m3, du vil får go aks og liten toppfart på den 320 diffen, kan faktisk være en positiv virkning det ;) ellers så er det bare hjernen du må bytte sammen med motoren, men dersom du ikke har vanos motor fra før så må du bytte tenningslås og masse ledninger og uniter bak dashen, da det er en annen startsperre og drit på vanos bilene...

Skrevet

så du sier det er vanskelig å bytte til vanos-motor? Fra f.eks en 318? Var dette tilfelle på tidlige modeller med vanos også? 93-94 modeller? Kan noen bekrefte det? Jeg trodde det var bare på m52 det var 2.generasjons startsperre jeg.

Skrevet
Jeg trodde det var bare på m52 det var 2.generasjons startsperre jeg.

Alle BMW'r fra 09/94 har EWS II. Så spiller ingen rolle om det er M50/52 eller S motorer. F.eks min E34 Touring er en -96 mod, og den har M50 motor og EWS II :wink: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...