Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skifta toppakning på bilen her ein dag m50b25 m/vanos,

måtte demontere litt av ledningsnettet samt hjernen, dysenett innsugsmanifoil og noen følere som gikk innpå toppen.

Probleme er at når jobben var ferdig vridde om tenningen, men bilen ville ikke starte. Fant ut at den ikke fikk bensin og at bensinpumpa ikke starta.

Koblet en lask mellom 30 og 87 på releet for å sjekke om den starta da og det gjorde den. så utelukker bensinpumpa

Det neste jeg gjorde var å bytte releet, fortsatt ikke noe liv fra bensinpumpa

Så lagde jeg meg en bryter inne i bilen for å kunne skru av/på bensinpumpa utenom releet.

Prøvde med og skru på pumpa og så prøve og få start på bilen, men ingen tegn til liv.

Bensin kommer frem til dyseregisteret men ikke lengre. Skulle tro det er dysene som ikke vil åpne pluggene er jo knuss tørre.

Er redd for at hjernen har tatt kveld, men sku jo var merklig det er kobla fra + på batterier før eg begynte og koble fra hjernen og div.

Noen som har noen forslag?

Skrevet

når eg prøvde og starte så var batteriet tomt og måtte seriekoble gjennom eit annet batteri, gjorde ein feil batteriet var skittent og leste av feil på + og minus så jeg paralellkobla batteriene 24v :roll:

det gnistra når jeg tok på polen så fant jo ut at det var gæli før eg satte klemmen på, var bare borti liksom.

Kan dette ha tatt knekken på hjernen? sansynlig nok :oops:

Skrevet

når du seriekobler får du 24v, det riktige er å paralellkoble, slik du gjør med startkabler.

24V er sikkert ikke bra for komponentene i hjernen. Har du noen gang forsøk å slå over PC'en på 110V ? :lol:

Forsøk med en annen hjerne hvis du får tak i.

Skrevet
når du seriekobler får du 24v, det riktige er å paralellkoble, slik du gjør med startkabler.

Stemmer det jeg blanda der...

24V er sikkert ikke bra for komponentene i hjernen. Har du noen gang forsøk å slå over PC'en på 110V ? :lol:

Forsøk med en annen hjerne hvis du får tak i.

Tror det eller ei har prøvd det og jeg ja, ødla pcn`n seff :P

Får se etter en ny hjerne, eller se om eg kan få låne en hvist låver eg ikke skal koble til 24v :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...