Johnny Bravo Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 Er dette gunstig? tenkte å sandblåse felgene og eventuelt pulverlakkere de.. Noen som har erfaring med dette? hvordan er det å sandblåse aluminium? Grunnen er at felgene mine har begynt å eire der klarlakken har blitt boblete og flasset av, dette ser ikke bra ut og blir ikke bedre
geirauer Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 Jeg har ikke erfaring, men har hørt at du ikke har så mye igjenn av en alufelg om du sandblåser den. Glassblåsing er vel mere gunstig
Johnny Bravo Skrevet November 9, 2007 Forfatter Skrevet November 9, 2007 var det jeg fryktet, men... har ikke tilgang på glassblåseutstyr. hva er forskjell på sand- og glass - blåsing egentlig? er glassblåseutstyr å få kjøpt for hvermannsen da?
Glenno Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 Hør med Magnus her på bimmers. Han har glassblåst sine. Bilder her i siste innlegg av tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=46324&highlight=
Magge Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 Sandblåsing er enkelt og greit sand. Fin sand. Og med glassblåsing menes det at du bruker fin fint glass. Sandblåsing blir altfor grovt. Sitter bare igjenn med sentreringsringene etter du har hjort det:p hehe.. Glassblåsing skal vel gå greit. Du kan jo åsså vurdere å bare pusse dem ned for hånd. Jeg gjorde det med mine. Slipte dem ned med p180 på rodell maskin. For hånt bør du ikke bruke grovere en p240. Tørrsliping jeg snakker om her vel og merke
kimeide Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 vist du kjøper veldig fin sand kan du bruke det, eventuelt skru ned trykket på kompressor.. har gjort det på borbet felger, det gikk fint, men måtte grunne felgene 2 ganger.......
Johnny Bravo Skrevet November 9, 2007 Forfatter Skrevet November 9, 2007 vist du kjøper veldig fin sand kan du bruke det, eventuelt skru ned trykket på kompressor..har gjort det på borbet felger, det gikk fint, men måtte grunne felgene 2 ganger....... pulverlakk er jo tykt og hardt, så det ville vel kanske gå da? Kan jeg bruke glass i en sandblåser da eller er det eget utstyr til dette? Jeg får prøve meg på vinterfelgene mine først som har ligget på salt siden påske... De så heller tafatt ut når jeg pakket ut og skulle montere sist helg
525ia*touring Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 jeg fikk mine felger sandblåst av en kjenning og ble meget fornøyd med resultat lakkerte selv og flere mente de ble bedre en orginalt.
336mik Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 Hvor mye aluminium er det vanligvis i en alufelg da? Har sandblåst masse aluminium,og det har gått veldig greit ihvertfall.
kimeide Skrevet November 9, 2007 Skrevet November 9, 2007 må jo grunne med noe uansett... ellers flasser det fort....
Johnny Bravo Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Skrevet Mars 12, 2008 så hva er det beste å grunne en alufelg med etter glassblåsing før den skal pulverlakkeres? Er sink bra nokk?
M3 Yngve Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 Skal ikke ha noe på dem da, skal helst ikke ta på dem en gang. De skal for varmes før det pulveret lakkes på, så inn i varme ovnen en gang til. Da blir de fine.
Johnny Bravo Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Skrevet Mars 12, 2008 okay.. da kan det lønne seg for meg å få de som skal pulverlakkere felgene til å sandblåse de også da? For de ville ikke bruke glass, men sand som allerede var brukt. Da var ikke sanden så skarp sa de.. Noen som har noen bra alternativer til fargevalg på en titansølv e46 da? pulverlakk fåes jo i forskjellige spesialfarger som jeg synes er tøffe, men de hadde ikke rare utvalget hos de som skal lakke felgene da
Loffen Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 Gjorde dette på MC-en jeg hadde. Det var i en "kuleslynge" (en trommel som går rundt og kaster små metallkuler mot gjenstanden), for så å bli pulverlakkert med klarlakk oppå. Dette ble KNALLFINT.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå