zHk Skrevet November 10, 2007 Skrevet November 10, 2007 ...som topic sier, Har kjøpt og bytta slange på bilen min.. Vet ikke hva slangen heter, men det er den som gjør sånn at bremsene får luft + hvordan bilen går ellers.. Uansett, etter at jeg bytta den så går bilen helt fint når jeg gir gass.. Men den klarer omtrent ikke gå på tomgang.. UNDER 500 omr. Hva må jeg gjøre? Har sjekket alt! (mener jeg da)
LodeRunner Skrevet November 10, 2007 Skrevet November 10, 2007 Kan det være tilfeldigheter? Tenkte på gåen luftmengdemåler. Da funker den med fullt gasspådrag, men ujevn på tomgang. Aner ikke hvilken slange du snakker om -LR
Bjørn 320 Skrevet November 10, 2007 Skrevet November 10, 2007 Bremsene får luft? Bygd om til trykkluftanlegg på bilen din eller?
Bimmerlars Skrevet November 11, 2007 Skrevet November 11, 2007 Han mener nok slangen som gir br.kraftforsterkeren undertrykk. Mulig du har fått falskluft etter bytte av den. Kjøp en boks med startgass og gå over vakumslanger(da spesielt den mellom innsug og br.kraftforsterkeren) Fortell oss hvordan det gikk når du har prøvd det
zHk Skrevet November 12, 2007 Forfatter Skrevet November 12, 2007 Takk for hjelp. Skal finne ut av det. Holder dere oppdatert.. Har også hørt at jeg må resette luftmengden (?) Kan dette stemme?
zHk Skrevet November 12, 2007 Forfatter Skrevet November 12, 2007 Vært ute en tur nå, sjekka litt.. Men jeg kan jo ikke akuratt så mye: Det som skjer er at jeg starter opp bilen.. Starter helt fint, men så detter den fort ned på ca. 500 omr og klarer så vidt gå på tomgang.. når jeg pusher litt på gassen så plutselig spretter den opp til rundt 2-3k omr. Hvorfor skjer dette? Hører også en liten slags "knekkelyd" foran i motoren.. Dette er vel fordi det er noe trykk som ikke går rundt eller hva skjer?? Har ikke prøvd med startgass enda, da det er fette kaldt!
525ia*touring Skrevet November 12, 2007 Skrevet November 12, 2007 jager den opp og ned på tomgang? eller holder den seg på 500 omr
zHk Skrevet November 12, 2007 Forfatter Skrevet November 12, 2007 Den jager ikke så altfor fælt.. Men spretter rett over og rett under 500 omr ca. Nesten så den stopper på tomgang.. og hele bilen rister.. What too do
zHk Skrevet November 12, 2007 Forfatter Skrevet November 12, 2007 Ja, hvorfor skulle den plutselig ikke gjøre det? Hmm..
Fliid Skrevet November 12, 2007 Skrevet November 12, 2007 Nei, tenke feil her i gården. dobbeltskjekka diverse slanger som går til belgen? Snodig dette skal skje bare ved bytte av slange. Slangen inn til tomgangsregulator er ikke tett f.eks?
zHk Skrevet November 12, 2007 Forfatter Skrevet November 12, 2007 Jeg tror jeg må få noen andre til og se på dette.. Skjønner jo ikke hvor noe er Men det er bare så utrolig rart.. Får vel ringe til BMW på gardemoen i morra
525ia*touring Skrevet November 12, 2007 Skrevet November 12, 2007 min jaget litt på turtall på tomgang, og vist jeg ruset opp motoren til en 4-5000 rpm så så stoppet når nåla var traff "bunnen" på vei ned. dette var pga at luftmengdemåler lå løs i motorrommet men når jeg ordnet det slik det skal være, gikk den som en drømm
Fliid Skrevet November 12, 2007 Skrevet November 12, 2007 Jeg tror jeg må få noen andre til og se på dette.. Skjønner jo ikke hvor noe er Men det er bare så utrolig rart.. Får vel ringe til BMW på gardemoen i morra Neida, det går så fint atte Må jo prøve seg litt fram Når du bytta slangen f.eks, er du sikker på du plugga den i rett osv.? og at du fikk den ordentlig på der den skulle? Belgen er den svære "gummi dingsen" som er ved luftfilteret kan du sier. Om du tar luftfiltere og følger "systemet" mot motoren så ser du en gummibelg som er bøyd. Innpå den går det noen slanger. Er de i orden ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå