Gå til innhold

Innsugsslange på e34 - update 15.11.07 - Skjønner ingenting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

...som topic sier,

Har kjøpt og bytta slange på bilen min.. Vet ikke hva slangen heter, men det er den som gjør sånn at bremsene får luft + hvordan bilen går ellers..

Uansett, etter at jeg bytta den så går bilen helt fint når jeg gir gass.. Men den klarer omtrent ikke gå på tomgang.. UNDER 500 omr.

Hva må jeg gjøre? Har sjekket alt! (mener jeg da)

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Han mener nok slangen som gir br.kraftforsterkeren undertrykk.

Mulig du har fått falskluft etter bytte av den. Kjøp en boks med startgass og gå over vakumslanger(da spesielt den mellom innsug og br.kraftforsterkeren)

Fortell oss hvordan det gikk når du har prøvd det

Skrevet

Takk for hjelp. Skal finne ut av det. Holder dere oppdatert.. Har også hørt at jeg må resette luftmengden (?)

Kan dette stemme?

Skrevet

Vært ute en tur nå, sjekka litt.. Men jeg kan jo ikke akuratt så mye:

Det som skjer er at jeg starter opp bilen.. Starter helt fint, men så detter den fort ned på ca. 500 omr og klarer så vidt gå på tomgang.. når jeg pusher litt på gassen så plutselig spretter den opp til rundt 2-3k omr.

Hvorfor skjer dette? Hører også en liten slags "knekkelyd" foran i motoren.. Dette er vel fordi det er noe trykk som ikke går rundt eller hva skjer??

Har ikke prøvd med startgass enda, da det er fette kaldt!

Skrevet

Den jager ikke så altfor fælt.. Men spretter rett over og rett under 500 omr ca.

Nesten så den stopper på tomgang.. og hele bilen rister.. What too do :|

Skrevet

Nei, tenke feil her i gården.;)

dobbeltskjekka diverse slanger som går til belgen? Snodig dette skal skje bare ved bytte av slange. Slangen inn til tomgangsregulator er ikke tett f.eks? ;)

Skrevet

Jeg tror jeg må få noen andre til og se på dette.. Skjønner jo ikke hvor noe er :P

Men det er bare så utrolig rart.. Får vel ringe til BMW på gardemoen i morra :P

Skrevet

min jaget litt på turtall på tomgang, og vist jeg ruset opp motoren til en 4-5000 rpm så så stoppet når nåla var traff "bunnen" på vei ned. dette var pga at luftmengdemåler lå løs i motorrommet :D men når jeg ordnet det slik det skal være, gikk den som en drømm :lol:

Skrevet
Jeg tror jeg må få noen andre til og se på dette.. Skjønner jo ikke hvor noe er :P

Men det er bare så utrolig rart.. Får vel ringe til BMW på gardemoen i morra :P

Neida, det går så fint atte :D Må jo prøve seg litt fram ;) Når du bytta slangen f.eks, er du sikker på du plugga den i rett osv.? og at du fikk den ordentlig på der den skulle? Belgen er den svære "gummi dingsen" som er ved luftfilteret kan du sier. Om du tar luftfiltere og følger "systemet" mot motoren så ser du en gummibelg som er bøyd. Innpå den går det noen slanger. Er de i orden ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...