Gå til innhold

Travers fest bak som er knekt på E36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det ødelagt på min bil. så jeg lurer litt på om det er en hel den man skifter ut? Har fått med meg at man kan sveise inn forsterkninger noe jeg kommer til og gjøre også. Prøvde søke funksjon for å finne ut noe mer med fant ikke noe :(

Skrevet

Er det selve opphenget som er ødelagt??

Se min prosjekttråd for info og tips.. I bunn og grunn er det en h(/&%¤/( jobb å gjøre noe med det nå.. Men må man så må man.. Det er egentlig veldig lite annet du kan gjøre enn å sveise igjen platene, og sveise på forsterkninger.. Prøver å si det til så mange som mulig.. Sjekk oppheng!

Skrevet

merkelig at dette er en så dårli konstruksjon fra BMW'S side. men som nevnt er det bare og sveise inn nye fester med forsterkninger. ta alle fire mens bakstillinga di likevel er nede.

Skrevet

er ikke bare bare når det allerede er ødelagt... Se på prosjektet mitt.. problemet der var at hullet som ble i karosseriet var større enn selve forsterkninga!

Så måtte fikse litt og sveise inn nye plater, FØR ejg sveisa på forsterkninger..

Var inne på den lokale Tronrud'en, og der ble jeg fortalt at BMW ikke omtaler dette som ett "hvis" problem. Men ett "når" problem.. Så detta er de fult klar over..

Skrevet

Det ble da vel rettelig fikset på alle 97 modellene og utover? De hadde jo ikke data nok før 91 modellene begynte å nærme seg 150 000 i 1997. Da ble det jo fikset.. Og problemet nå er at det er ett ukjent problem for de fleste.. Skal ejg kjøpe e36 engang til hadde det FØRSTE jeg hadde gjort vært å sveise på forsterkninger..

Skrevet
så uflaks du har med bil a :( har ikke den nettopp vært på motoroverhalling. å så skjer dette + det med den merca.

Jo, Det er helt sant :roll:

er ikke stort man kan gjøre med det.

Skrevet
og hvis du først har bakstillinga nede så bytter du alle foringene med det samme ;)

Helvetes jobb! -Hvertfall uten hydraulisk presse :P

Tronrud på Gol hadde ikke utrekker til travers foringene engang.. De hadde aldri bytta noen sånne foringer før.. :P

• 1 year later...
Skrevet
Det ble da vel rettelig fikset på alle 97 modellene og utover? De hadde jo ikke data nok før 91 modellene begynte å nærme seg 150 000 i 1997. Da ble det jo fikset.. Og problemet nå er at det er ett ukjent problem for de fleste.. Skal ejg kjøpe e36 engang til hadde det FØRSTE jeg hadde gjort vært å sveise på forsterkninger..

Så opphenget til traversen bak ble forsterket på 97- og 98-modellene?

Har 98modell 320 selv...

Skrevet
Nå er det ødelagt på min bil. så jeg lurer litt på om det er en hel den man skifter ut? Har fått med meg at man kan sveise inn forsterkninger noe jeg kommer til og gjøre også. Prøvde søke funksjon for å finne ut noe mer med fant ikke noe :(

Det som er mest vanlig er å sveise i nytt metall før man fester forsterkningene, men man får kjøpt nye karosserideler til akkurat det ødelagte området hvis du forstår. Er litt drittjobb å bytte det (fjerning av tectyl, kapping o.l), men resultatet kan bli bedre med disse.

Nr 9 og 12 på bildet (fremre og bakre innfestning)

21351.gif

Skrevet

Samme som dem sa her i tønsberg også når jeg prata med dem om å bytte noen foringer i rama til Kardangen tror jeg det var,dem har vi aldri bytta før å dem var jo bra så bytta alt annet uten om dem hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...