Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var ute å driftet litt på en snødekt p-plass :lol: så når jeg skulle dra kom det Getriebeprogram i chekdisplayet :cry: vet det beyr nødprogram slo av bilen og etter startet på nytt med en gang og den var likens :? slo av en gang til og ventet i noen min. og da var den vanlig igjen når den startet, er dette veldig alvorlig??

Skrevet

Det er ikke unormalt at dette skjer hvis du f.eks. har stått fast og prøvd å komme deg løs, med en del R-D veksling, etc., og dermed sikkert heller ikke uvanlig om man driver og sladder.

Du må ha tenningen av 30 sekunder før den resetter seg, det er forklaringen på at den ikke var normal igjen før du hadde ventet noen minutter.

Skrevet

Fått samme meldingen i Check-Control etter en overdreven motorvask på forrige E39. Den hostet og harket litt før den stoppet. Etter noen minutter med fy-ord, frustrasjon og kontakt-tørking gikk den som en klokke igjen.

Hadde i mitt tilfelle heller ingen videre betydning verken mekanisk eller teknisk etter jeg fikk startet den igjen.

Skrevet
siden dette er en e34 så har denne kassen en del km?? anbefaler å få bytta filter og olje på kassen!

han jeg kjøpte bilen av sa at automatkassen var bytta i fjor. :roll:

kan jo være et engangstilfelle som gunnar og andreas1 sier og da 8)

Skrevet

Har du powerfilter på bilen? Det hadde jeg på min og det gjorde at kassa mi gikk i nødprogram veldig ofte. Da måtte jeg slå av bilen og vente og da ble den normal igjen. Hadde den på verksted for dette, men de sa jeg hadde fikset problemet selv, fordi jeg byttet til originalt filter rett før jeg sendte den dit :) Etter det har den ikke gått i nødprogram.

Vet jo at dette kanskje ikke er tilfellet ditt, men kan være helt usaklige grunner til at den gjør det.

Skrevet

525ia*touring, Det er ikke nødvendigvis et engangstilfelle, men det MÅ ikke bety noe, da det er feil som kan komme opp f.eks. ved fastkjørning, når man prøver å "jokke" seg løs. Da er det bare å slå av tenninga i 30 sek, så er den normal igjen.

Men at det også kan være et tegn på at ting begynner å skje skal man ikke se bort i fra. Jeg har knertet to slike kasser du har, med mindre vekt og motorkraft. Har faktisk ikke eid en automatbil på mange år på grunn av det. Håper den jeg har nå er bedre.. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...