Hawkon88 Skrevet November 10, 2007 Skrevet November 10, 2007 jeg skal bytte toppakning på motoren min etter at den har stått i 4år. motoren er nå nesten ute av bilen (bare å heise utav) hva er det viktig å gjøre/ikke gjøre med toppen? leste i en tråd her om at ventilløfterne skulle ligge i olje? :S jeg har vel ikke hydrauliske løftere? hva må jeg ta hensyn til? burde jeg sjekke/gjøre andre ting med motoren siden den har stått så lenge uten noen form for væske? vet ikke hvilke forhold motoren har stått i disse årene.. forøvrig en 91modell som er rulla 135 000 visstnok..
Bimmerlars Skrevet November 10, 2007 Skrevet November 10, 2007 Vippearmene skal ikke ligge i olje. Ta av toppen. Sjekk sylindrene for rust når toppen er av. Prøv å turn motoren forsiktig. Kompis av meg bytta motor i sin Volvo 360. Ved første kinn på nøkkelen knakk ALLE stempelringene, så vær forsiktig med å turn en motor som har stått lenge. Jeg er ihvertfall det..
Hawkon88 Skrevet November 10, 2007 Forfatter Skrevet November 10, 2007 fikk tips om å helle diesel nedi stempelene som rustløser? la det stå over natten, også for å sjekke om stempelringene er tette. rotere motoren på veiven uten å ha topp på for å se om stempelene lager riper osv.. også sette på toppen (forutsatt at stempelringene er bra) også ta komp test.. hvis kompen synker blir det vell full overhaling med alle pakninger og lagre tenker jeg.. vil ha et "bygg" som holder..
Hawkon88 Skrevet November 11, 2007 Forfatter Skrevet November 11, 2007 noen fler tips? hvilket moment skal jeg stramme med? hvordan sjekker jeg at alle ventiler osv funker som de skal?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå