opt Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 Har lenge hatt lyst til å prøve å farge lyse taktrekk svarte. I går var jeg innom Torshov Bilrekvisita og fant tilfeldigvis svart vinyllakk, kjøpte et par bokser og har nå farga taket i min e30. Er veldig godt fornøyd med resultatet og kan trygt anbefale andre å gjøre det. Plukka ned håndtakene og festene til selene og maskerte resten. Brukte vel noe over en time på det, brukte ca 45 min på selve farginga før jeg var fornøyd. Nå er dette i e30 med "glatt" taktrekk, ikke likt som på e36 og nyere modeller. Jeg brukte rett over en boks(400ml) på å farge hele taktrekket. Spraya over hele taktrekket en runde før jeg måtte trekke litt frisk luft og tok 2 runder med finpuss i etterkant før jeg var fornøyd. Før: Etter første runde: Ferdig: Under her er det 2 bilder fra taket på en corolla, veldig likt det som er i e36(sikkert flere nyere modeller også), bortsett fra at dette virka noe mer "hårete", altså verre å farge. Brukte nesten 2 bokser og ble ikke helt ferdig, så man må minst ha 2 bokser for å farge et helt tak av denne typen. Resultatet ble veldig bra her også, veldig likt de org antrasitte taka, i motsetning til i e30`n der det ble mer helsvart. Personlig ville jeg ha plukka ned taket for å farge det, men siden det ikke var så nøye med den corollaen gidda vi ikke det i dette tilfellet. Håndtakene ble ok de også, men jeg tror jeg ville kjøpt de i svart i stedet for å farge de pga at de ble vel blanke. solskjermene her var i stoff så de ble bra, på bmw er de i en slags ru plast så de tror jeg vil gå fint å farge. Bildene er tatt med 2.0 mpxl mobilkamera så de er ikke verdens beste dessverre, den lysflekken på bildene er lyset fra ledlampa mi, ellers ville det blitt enda dårligere. Bare spør hvis det er noe dere lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrbatnes Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 håndtakene og slikt, malte du det og? hvordan sitter lakken på sånt, hvis du lakkerte det? blir taktrekket stivt/hardt å ta på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet November 11, 2007 Forfatter Share Skrevet November 11, 2007 håndtakene var svarte i min e30. ble ikke ferdig med taket i den corollaen, men håndtakene ble ok der, men måtte legge på 2 lag. trekket blir litt stivere å ta på, men ikke nevneverdig, uansett er det jo ikke behov for å sitte å ta på det skal legge ut mer info om trekket i corollaen straks, legger det i den første posten. det trekket er ganske likt det i e36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrbatnes Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 okey venter i spenning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet November 11, 2007 Forfatter Share Skrevet November 11, 2007 da har jeg lagt ut det jeg har å komme med tror jeg, kan ikke komme på mer i farten hvertfall. må si jeg er overraska over hvor bra det ble, spesielt fornøyd med e30`n, men så er jo det min også da edit: kom på en ting nå, det blir luktende litt neglelakkaktig i bilen etter farginga, hvor lenge dette sitter i vet jeg ikke enda siden jeg har gjort dette i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 håndtakene og slikt, malte du det og? hvordan sitter lakken på sånt, hvis du lakkerte det?blir taktrekket stivt/hardt å ta på? Taket er jo ganske stivt fra før i de bilene, ikke stofftak som i E36.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrbatnes Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 håndtakene og slikt, malte du det og? hvordan sitter lakken på sånt, hvis du lakkerte det?blir taktrekket stivt/hardt å ta på? Taket er jo ganske stivt fra før i de bilene, ikke stofftak som i E36.. derfor jeg spurte, jeg har en e36 selv syns ikke det er noe særlig hvis taket er pinnstivt av maling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F Skrevet November 11, 2007 Share Skrevet November 11, 2007 ser jo bra ut, men du kunne ikke skaffet noen bedre bilder av begge takene? som er tatt med ordentlig kamera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet November 12, 2007 Forfatter Share Skrevet November 12, 2007 ser jo bra ut, men du kunne ikke skaffet noen bedre bilder av begge takene? som er tatt med ordentlig kamera Skal se hva jeg kan få til når jeg er ferdig med det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimeide Skrevet November 12, 2007 Share Skrevet November 12, 2007 koed.dk selger svarte tak til e30, med og uten takluke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet November 12, 2007 Forfatter Share Skrevet November 12, 2007 koed.dk selger svarte tak til e30, med og uten takluke... ikke til 238 kroner. synes taket i e30`n ble penere enn de originale, mørkere også, mer i stil med det svarte skinnet. men det er nå min mening. har ikke sett det gjort tidligere, derfor ville jeg prøve det ut. også kan andre se at det er gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet November 12, 2007 Share Skrevet November 12, 2007 håndtakene og slikt, malte du det og? hvordan sitter lakken på sånt, hvis du lakkerte det?blir taktrekket stivt/hardt å ta på? Taket er jo ganske stivt fra før i de bilene, ikke stofftak som i E36.. derfor jeg spurte, jeg har en e36 selv syns ikke det er noe særlig hvis taket er pinnstivt av maling Har gjort dette i både E30en og E36en jeg har... ser ganske bra ut, lakken sitter bra på håndtak og solskjermer også, men stofftaket blir ganske stivt ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jealous_much Skrevet November 12, 2007 Share Skrevet November 12, 2007 Hva med lakkstøv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet November 12, 2007 Share Skrevet November 12, 2007 håndtakene og slikt, malte du det og? hvordan sitter lakken på sånt, hvis du lakkerte det?blir taktrekket stivt/hardt å ta på? Taket er jo ganske stivt fra før i de bilene, ikke stofftak som i E36.. derfor jeg spurte, jeg har en e36 selv syns ikke det er noe særlig hvis taket er pinnstivt av maling Har gjort dette i både E30en og E36en jeg har... ser ganske bra ut, lakken sitter bra på håndtak og solskjermer også, men stofftaket blir ganske stivt ja... Du har ikke lyst til å legge ut bilde® av teket i e36en hvis du har mulighet til det da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet November 12, 2007 Forfatter Share Skrevet November 12, 2007 Hva med lakkstøv? Hadde sikkert sett det hvis jeg hadde hatt kritt hvitt interiør, men med godt brukt svart skinn har jeg ikke sett noe. lakken trakk seg veldig fint inn i taktrekket så det ble ikke noe søl i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå