Prodigt Skrevet November 11, 2007 Skrevet November 11, 2007 Nå håper jeg noe her kan hjelpe meg her:) Igår så stoppa bilen min (Bmw e30 325 86mod) skal prøve å forklare hva som skjedde så godt jeg kan! igår var jeg ute å kjørte, jeg var på vei ut av et kryss, jeg ga på så plutselig så stoppa bilen! prøvde da å kinne, men ingen ting skjedde, var akkurat som at bilen var tom for strøm, jeg gikk ut for å prøve å "puffe" den igang, funket dårlig når det var kun meg, så jeg satt meg inn igjen og prøvde å kinne, da startet den, kjørte da rett hjem. så idag tilig skulle jeg ut å kjøre, da ville ikke bilen starte igjen:( Alt av lys og sånn slå seg på, men den vil ikke kinne, er akkurat som den er tom for strøm, men den har fult lada batteri! har prøvd og dra den etter en annen bil, men den vil ikke i det hele tatt, tenkte kanskje starter,en var gåen. men da burde den jo starte når jeg drar den igang? Håper noen kan hjelpe meg, står helt uten bil her:(
Ole@Automote Skrevet November 11, 2007 Skrevet November 11, 2007 Kan det hende bensin måleren har konka?? sånn att den er tom for bensin? Sjekk om du får gnist hvis du har det må du sjekke om den får bensin. Hvis en bil får bensin, luft og gnist til rett tidspunkt så starter den.
stian328i Skrevet November 11, 2007 Skrevet November 11, 2007 kan hende jordinga på motoren er dårlig, bare et forslag
Prodigt Skrevet November 11, 2007 Forfatter Skrevet November 11, 2007 Kan det hende bensin måleren har konka?? sånn att den er tom for bensin? Sjekk om du får gnist hvis du har det må du sjekke om den får bensin. Hvis en bil får bensin, luft og gnist til rett tidspunkt så starter den. bilen vil ikke Kinne engang, skal da ikke ha noe med bensin å gjør da!
Prodigt Skrevet November 11, 2007 Forfatter Skrevet November 11, 2007 kan hende jordinga på motoren er dårlig,bare et forslag Det har jeg sjekka;)
Prodigt Skrevet November 11, 2007 Forfatter Skrevet November 11, 2007 Irrede batteripoler? Prøv å puss dem De er helt fine:)
Ole@Automote Skrevet November 11, 2007 Skrevet November 11, 2007 Kan det hende bensin måleren har konka?? sånn att den er tom for bensin? Sjekk om du får gnist hvis du har det må du sjekke om den får bensin. Hvis en bil får bensin, luft og gnist til rett tidspunkt så starter den. bilen vil ikke Kinne engang, skal da ikke ha noe med bensin å gjør da! Ups du har selvfølgelig rett. Da er vell første skritt å sjekke om noen sikringer har gått i og med den ikke starter når han prøver å slepe den igang så er det vell sansynlig att bensin pumpa ikke går heller da.
erlend_p Skrevet November 11, 2007 Skrevet November 11, 2007 starteren som er gåen? Hører du en liten summing som går rundt i starteren? Hender at den mekanismen inni starteren som dytter tannhjulene inn på tannhjulene i motoren ikke virker, slik at starteren bare sviver uten å gjøre noe fornuftig. Hjelper innimellom bare å gi den et kakk, men somregel må den byttes. Dette er det eneste jeg kan komme på hvis det er strøm på bilen, ingen røke sikringeer og full tank. og motoren ikke går rundt. ikek det at den ikke tenner, men ikke går rundt i det hele tatt.
Prodigt Skrevet November 11, 2007 Forfatter Skrevet November 11, 2007 Kan det hende bensin måleren har konka?? sånn att den er tom for bensin? Sjekk om du får gnist hvis du har det må du sjekke om den får bensin. Hvis en bil får bensin, luft og gnist til rett tidspunkt så starter den. bilen vil ikke Kinne engang, skal da ikke ha noe med bensin å gjør da! Ups du har selvfølgelig rett. Da er vell første skritt å sjekke om noen sikringer har gått i og med den ikke starter når han prøver å slepe den igang så er det vell sansynlig att bensin pumpa ikke går heller da. Jepp, så var pokker er galt?
Fliid Skrevet November 11, 2007 Skrevet November 11, 2007 Tja, er en 2.5L, etter meg bekjent så er batteriet bak i bagasjen og der har du en sikring. om sikringen er røket der så skjer det ikke så mye. Men det har du vell tenkt på allerede Den er vell på 50A om jeg ikke husker helt feil.
Prodigt Skrevet November 11, 2007 Forfatter Skrevet November 11, 2007 Tja, er en 2.5L, etter meg bekjent så er batteriet bak i bagasjen og der har du en sikring. om sikringen er røket der så skjer det ikke så mye. Men det har du vell tenkt på allerede Den er vell på 50A om jeg ikke husker helt feil. Ja, men da hadde vel ikke lysene og vinduene og det fungert heller da!?
conan Skrevet November 11, 2007 Skrevet November 11, 2007 Hmmm, tror jeg hadde begynt med om den får gnist, plugger-coil-fordeler. Hvis ja, får den bensin? Evnt sikringer- starter. Virker som det er en kobinasjon av 2 feil her. En motor med bensin/luft og gnist skal tenne. Det at ikke starteren går er enten solenoiden (innslaget) el en dårlig sikring, det er den ene feilen. Det at den ikke starter ved tauing må være enten at det ikke er gnist, eller at det ikke kommer fuel. Sånn ville jeg ha resonert ved et liknende problem. eliminere meg frem til problemet. Lykke til.
geirauer Skrevet November 11, 2007 Skrevet November 11, 2007 Det kan ikke være samme feil som jeg hadde? At en ledning til dysene har smeltet? For da kan du jo jøre alt mulig uteom å få bilen til å starte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå