Gå til innhold

Topp pakningsbytte på m20b25, blitt usikker.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, er en form for plastikk pakn der, trodde det var o-ring jeg oxo. GS hadde ikke dette heller. så får heller prøve og kjøpe en brukt brakett av noen.

Skrevet
La låsringen stå og tett "gropen" med aralditt? Da får du selvfølgelig aldri låsringen ut, men du blir da kvitt lekkasjen

Er kanske like dumt, trenger jo ikke ha ut den ringen uannsett da. Oxo blir det tett, for godt.. Tror jeg går for den, reingjøre skikkelig og peise på med guffe. Problemet ligger i bunn ved det brune lokket i bunn av bildet.

thanks 8)

oaawikjv2urfcagri466.jpg

Skrevet
Da er toppen plukka av, og pakninga var hel :( menmen. Det står at motor skal varmkjøres vet tiltrekking av boltene ved montering, men åssen går det? Da må jo hele motoren settes sammen først (spes innsug) som er festet på toppdeksel. Må denne demonteres igjen da for og ta siste tilltrekking av topploksboltene på varm motor??

Gjenstår bare og se om den er rett da ;) innsuget er vell festet på toppen og ikke toppdeksel. Hvis du bruker sekstant så skal de etter trekker når bilen er blitt varm ja, det med bare 25 grader. Hvis du bruker torx så skal de ikke ettertrekkes ved varm overhodet.

forresten, ettertrekking går helt fint

Det satt 6kant bolter der men fikk torx når jeg bestilte nye, betyr dette at jeg ikke trenger og ettertrekke ved varm moter det da??

Skrevet
Da er toppen plukka av, og pakninga var hel :( menmen. Det står at motor skal varmkjøres vet tiltrekking av boltene ved montering, men åssen går det? Da må jo hele motoren settes sammen først (spes innsug) som er festet på toppdeksel. Må denne demonteres igjen da for og ta siste tilltrekking av topploksboltene på varm motor??

har du sjekket om delene dine er plane nå da??

skal vel varm kjøres ja.. gjorde det jeg vertfall med arp.

toppdekselet sitter med 8stk m6 mutterer om jeg ikke husker feil, og den avstiver braketten som jeg forøvrig kjører uten sitter val bare på at par skruer den også, er fort gjort det også, og når du først har kjørt den varm, kan du like gjeren justere ventil klaringene også om det ikke er gjort nylig :wink: 0.25mm på ut og inn på kald motor pleier å funke fint.

Åssen justerer jeg ventilene her? Er litt usikker her.

bkymr3nepigzj76rvzi5.jpg

Skrevet

det står ganske greitt beskrevet i haynes boka.

men du justerer selvsagt di ventilene som ikke har løft, deretter "tørner" du motor for hånd og jobber deg bortover.(dårlig forklart)

du trenger 10fast for å løsne muttrene, og en liten dor eller et borr som passer i hullene på den eksentriske skiven. så justerer du til ønsket klaring med hjelp av føle blad også kalt følekniver.

Skrevet

Uppdate. Da er motoren satt sammen igjen og startet med en gang :) Byttet toppakningen, men den som satt der var hel og fin. Toppen var rett og fin, trengte ikke planes. Justerte ventilene men fikk tilbake tikkelyden etter kort stund. Oljebraketten ble snudd med nesten 180 grader og brukte orginalt filter, det gikk bra. Tetta lekkasjen med kjemisk metall.

Eneste som gjennstår nå er og få den tilleggspruten til og virke, for den nekter og gi fuel.

Tusen takk til alle som har kommet med nyttige innspill på div spørsmæl jeg har hatt i denne tråden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...