Gå til innhold

Problem med varmeanlegget!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første dagen med skikkeli kaldt vær streiker varmeanlegget. Kjørte i ca 30 min til jobb, men bare kaldt luft.

Når jeg kjørte hjem igjen, kom den varme lufta når jeg kjørte over 60 km/t.. På motorveien ble det ganske hett, men med en gang jeg kom in i byn og slakket til rundt 50, ble lufta kald igjen. Hva kan dette skyldes?

Bilen virket helt ok ellers, alle instrumentene virket normale også..

Skrevet

Kald luften skyldes luft i kjøleanlegget. Prøv å luft kjøleanlegget, hjelper ikke dette kan du lukte på større problemer. Lukter lite kjølevæske her..

Skrevet

Da har jeg luftet anlegget og fyllt på vann og kjølevæske.

Det var omtrent tomt, merkelig siden det ikke er lenge siden jeg fyllte sist.

Kan ikke se at det har lekket noe i garasjen heller. Kanskje bilen bare er ekstra tørst nå i kulden ;P Varmen kom hvertfall nå når jeg testet, så får sjekke skikkelig imorgen når jeg skal på jobb.

Skrevet

Er det vanlig varmeapperat eller aircondition?

Virker litt rart ut du må over en viss hastighet for at du skal få varme. Hadde problem med min bil at når den stod på tomgang gav den ikke varme, men skulle ikke over 1000-1500 rpm før jeg fikk varme inn i kupeen. Prøv hvertfall først å sjekke kjølevæske. Er det lite her har du muligens løst problemet allerede

Skrevet
Da har jeg luftet anlegget og fyllt på vann og kjølevæske.

Det var omtrent tomt, merkelig siden det ikke er lenge siden jeg fyllte sist.

Kan ikke se at det har lekket noe i garasjen heller. Kanskje bilen bare er ekstra tørst nå i kulden ;P Varmen kom hvertfall nå når jeg testet, så får sjekke skikkelig imorgen når jeg skal på jobb.

Ja, du har rett når det gjelder vannforbruket nå når det er kaldt. Det har det med og gå noe opp, hold øyet med vannet fremover. Siden det tydeligvis har forsvunnet mye vann i løpet av kort tid så ville jeg skjekket fargen på oljen, er den svart og fin? Du kan og prøve og holde ett øyet med eksosen. Om det ryker veldig når du kjører fremover og bilen er driftsvarm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...