Halvor89 Skrevet November 12, 2007 Skrevet November 12, 2007 Som nevnt i topic, så har jeg trøbbel med kjølevæska på min e36. Jeg skrudde opp lokket for og sjekke nivået her om dagen(når motoren var kald seff) og la merke til at det var relativt lite der, så jeg fylte på opp til kalt/cold - streken. Så sjekka jeg igjen bare et par dager etterpå. Så var den på samme nivå igjen. Har kjørt med den sånn ei lita stund nå (temp'en går kun opp til midt på termometeret i dashboardet, slik den skal gjøre) og motoren kjennes ikkeno varmere enn normalt. Kjørte hjem igjen fra en kompis istad, det er vel tja, ca 2km og det er vel rundt 0,5 minusgrader ute nå. (bilen var kald da jeg begynte og kjøre) Jeg la merke til at når jeg skulle rygge inn i garasjen så kom det relativt mye eksos, og den var hvit.(motortempen var ikkeno særlig høyt oppe enda, litt over blått ca) Jeg veit det ofte kommer mer eksos når det er kaldt, men syns det her var i meste laget Har det noe med at toppakninga har gått eller noe. Leste litt ang det når jeg søkte på google hvertfall. Noen som har peil eller evt har hatt samme problemet ? Mvh Xzi
Fliid Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Ikke begynn å skrike toppakning med engang. Nytter IKKE å se på eksosen når motoren er kald og det er kaldt ute, det ryker godt. Skjekk ved pådrag når motoren er varm du, men ikke ved tomgang. Olja kan du og skjekke, men jeg vil tro at en skjekk etter lekkasjer (fra slanger) osv og en lufting av systemet gjør susen;)
Halvor89 Skrevet November 13, 2007 Forfatter Skrevet November 13, 2007 Ikke begynn å skrike toppakning med engang. Nytter IKKE å se på eksosen når motoren er kald og det er kaldt ute, det ryker godt. Skjekk ved pådrag når motoren er varm du, men ikke ved tomgang. Olja kan du og skjekke, men jeg vil tro at en skjekk etter lekkasjer (fra slanger) osv og en lufting av systemet gjør susen;) Har ikke sett tegn til lekkasje noen steder. Olja er helt fin. Ingen hvite striper eller vannperler i den Men ja. Vi får se åssen det går. Skal sjekke nivået etterpå, og se om det har tappet seg no mer. Er det noen måte man kan sjekke om toppakningen er gåen uten og ta av hele toppen ? Og hvor mye tar evt et verksted for og bytte den, ikke merkeverksted da seff. For det var visst svindyrt iflg fattern. På e30 320i'en han hadde sku de ha 16 000,- for det
Fliid Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 De skal ha rundt 15 lapper for å bytte toppakning. sånn er det bare. 15++! De eneste måtene og skjekke om den er gåen på er om olja blir hvit, grøt, ja, hvit med andre ord. perler, striper, whatever. Er den helt hvit i bunn a peilepinne og hvit i påfyllingslokk så er det noe galt. Kan og se om vannet ditt blir fult av olje. Om det ryker ved gasspådrag og motoren er driftsvarm (helst vært det litt) så kan det være toppakning. Nei, prøv å luft systemet skikkelig og fyll rett mengde kjølevæske så går det nok fint
Halvor89 Skrevet November 13, 2007 Forfatter Skrevet November 13, 2007 De skal ha rundt 15 lapper for å bytte toppakning. sånn er det bare. 15++!De eneste måtene og skjekke om den er gåen på er om olja blir hvit, grøt, ja, hvit med andre ord. perler, striper, whatever. Er den helt hvit i bunn a peilepinne og hvit i påfyllingslokk så er det noe galt. Kan og se om vannet ditt blir fult av olje. Om det ryker ved gasspådrag og motoren er driftsvarm (helst vært det litt) så kan det være toppakning. Nei, prøv å luft systemet skikkelig og fyll rett mengde kjølevæske så går det nok fint Håper det er sant som du sier. Er ikke ladd for og hive ut 15 lapper nå. Bilen har kosta meg noen kroner ellers så
Fliid Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 15 lapper er på verksted.. Trenger ærlig talt ikke å ta det på ett verksted.. Toppakningsbytte er bare skremt opp til de grader, er ikke så ille å gjøre det:)
BreitBau Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 15 lapper er på verksted.. Trenger ærlig talt ikke å ta det på ett verksted.. Toppakningsbytte er bare skremt opp til de grader, er ikke så ille å gjøre det:) Komp. test er det enkleste.. Hvis du er stamkunde hos den lokale BMW sjappa (slik jeg er) får du det muligens gratis ;P Ikke vær redd.. Det ryker til vanlig nå.. Og striper i olja kan bety kondens.. Mange kompiser og jeg har opplevd å etterfylle både 2 og 3 morgenener etterhverandre, forså oppleve at det ikke skjer noe på mange mååååneder igjen.. Og vi har bmw seksere alle sammen.. Slik er det bare.. Vann blir borte av og til
Fliid Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 15 lapper er på verksted.. Trenger ærlig talt ikke å ta det på ett verksted.. Toppakningsbytte er bare skremt opp til de grader, er ikke så ille å gjøre det:) Komp. test er det enkleste.. Hvis du er stamkunde hos den lokale BMW sjappa (slik jeg er) får du det muligens gratis ;P Ikke vær redd.. Det ryker til vanlig nå.. Og striper i olja kan bety kondens.. Mange kompiser og jeg har opplevd å etterfylle både 2 og 3 morgenener etterhverandre, forså oppleve at det ikke skjer noe på mange mååååneder igjen.. Og vi har bmw seksere alle sammen.. Slik er det bare.. Vann blir borte av og til Hehe, komp testen glemte jeg. Min feil ^^ Er som du sier, forbruk av vann er der, men noen ganger smetter det til.
en325ic Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 dra til wurht og kjøp co tester! er en kjemisk sammen settning som du tester over kjøle vann får å se om d er co i kjølevann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå