mossel Skrevet November 12, 2007 Skrevet November 12, 2007 Jeg har fulgt PPFs recept på koppling til E36. Jeg bruker orginal M50B25 girkasse. Jeg har nå "brukt opp" 2x sinter lameller. Så noe er feil her, det som skjer er at når jeg har brukt det en stund begynner den å ta dårligere og dårligere og tilslutt tar den ikke tak i det heletatt. Når jeg gir på litt da øker bare turtallet men bilen bare rister (slurer på clutchen). Noen som har vært borti dette? Og evt. vet en løsning? Siden man endrer til m20 svinghjul, må man på noen måte kompansere for dette med f.eks slavesylinderen fra m20? For å få rette lengden fra armen inne i gearkassa? --------------------- Koppling till E36 Så här får du en schysst koppling till m50b25! 1st svänghjul från m20 (kvittar om det är 320 eller 325) 1st startmotor från m20 1st PPF 618 Tryckplatta 1st Orginal eller PPF Sinter lamell Detta receptet ska hålla för 500nm med orginal lamell och 700nm med Sinter! Dessutom får man lättare svänghjul, m20 orginal väger runt 8.5kg och m50 orginal 13-14kg! (bilder och utförligare instruktioner kommer) ---------------------
mossel Skrevet November 13, 2007 Forfatter Skrevet November 13, 2007 Setter pris på synspunkter rundt dette problemet, kanskje noen her inne har prøvd samme koppling?
Gjest Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Hørtes litt rart ut det der. Men disse zinterlamellene blir visstnok fort slitt hvis man slurer mye med de ved igangstart, giring osv. I den grad det er mulig å få en sånn clutch til å slure...
mossel Skrevet November 13, 2007 Forfatter Skrevet November 13, 2007 Hørtes litt rart ut det der. Men disse zinterlamellene blir visstnok fort slitt hvis man slurer mye med de ved igangstart, giring osv. I den grad det er mulig å få en sånn clutch til å slure... Dette kan nok stemme, men de to siste lamellene jeg har satt på har holdt i max 10mil. Etter litt bruk (aktiv spinning osv) fungerer den dårligere og dårligere, og til slutt virker den helt "oppbrukt". Det jeg lurer på er om kanskje jeg ikke får slippet clutchen helt ut eller noe slags problem som gjør at lamellen tar mer skade av spinning en den bør. Jeg har forsket litt med pinnen i slavesylinderen, for at clutchen skal ta riktig. Uten hell foreløpig, som sagt hvordan dette fungerer for andre hadde vært greit å få vite!
Jealous_much Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Hmm en kompiss av meg har fulgt samme oppskrift å det funker som bare det. Du har PPF618 Trykkplate?
mossel Skrevet November 13, 2007 Forfatter Skrevet November 13, 2007 Hmm en kompiss av meg har fulgt samme oppskrift å det funker som bare det.Du har PPF618 Trykkplate? 618 Trykkplate ja. Vet du om han har gjort noe med clutch slavesylinderen?
Jealous_much Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Nei det vet jeg ikke, men kan sjekke med han senere i dag.
Frode_E30 Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Hvor langt ut må du med pedalen for at den skal "ta"?
Jealous_much Skrevet November 15, 2007 Skrevet November 15, 2007 Nei det vet jeg ikke, men kan sjekke med han senere i dag. Han mente han ikke hadde gjort noe med clutch slavesylinderen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå