Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan.

På grunn av kjølevesketap, har jeg lyst å prøve ovenstående produkt.:Bars Leak. Har hørt fra flere at det kan virke bra,fra andre at det bare er tull. Men uansett,-hvor får jeg kjøpt det? Har sjekket på Biltema,som ikke hadde noe slikt. Bilextra sine nettsider inneholder heller ikke noe med dette navnet.

Kan det hete noe annet?

vennlig hilsen

dejavu

Skrevet

Radiatorsement

Stopper og tetter alle lekkasjer i kjølesystemet uten å stoppe til kjølecellene eller skade ømtålelige deler. Kan anvendes sammen med frostvæske. 355 ml.

BILTEMA har noe lignenes, koster 29,- hehe

men dette har de nok på bilextra også, bare ring og hør med de :)

Skrevet

Bilextra har vel.. Vianor har det her og de fører bilextra produkter mener jeg.. Bar`s Leak

Funker helt greit.. Hadde det på bilen før, og har tiltro til produktet.. Men det tetter nok litt mer enn nødvendig.. Opplevde at trykket i slangene rundt radiatoren var høyere enn normalt når jeg brukte det... Men bilen gikk ikke varm da.. Så det gjorde vel ikke noe..

Skrevet
Bilextra har vel.. Vianor har det her og de fører bilextra produkter mener jeg.. Bar`s Leak

Funker helt greit.. Hadde det på bilen før, og har tiltro til produktet.. Men det tetter nok litt mer enn nødvendig.. Opplevde at trykket i slangene rundt radiatoren var høyere enn normalt når jeg brukte det... Men bilen gikk ikke varm da.. Så det gjorde vel ikke noe..

Så dette stoffet skal i kjøleveska? Engangstiltak, eller stadig etterfylling?

Skrevet

Vianor? Tenker du på dekkforhandeleren?

Skrevet

Så dette stoffet skal i kjøleveska? Engangstiltak, eller stadig etterfylling?

skal nok det ja, skal ikke være nødvendig å fylle på mer enn en gang tror jeg

Skrevet

Bar's Leak skal i kjølevæska ja.. Og det er engangs"tiltak"... Blir også anbefalt å ha i uansett fordi det ikke gjør noe om den ligger der. Den vil tette sprekker OM de oppstår.. Og den har betydelig tykkere klumper enn kanel.. Den funker.. Den gjør det altså..

Når du åpner boksen ser det ut som om vannet har "rusta". Tømmes i øverste slangen på radiatoren, IKKE i ekspansjonstanken.. Deretter kjøres motoren til drifttemp...

Jeg kjøpte det på Vianor Dekkservice ja.. Her oppe har de bilrekvisita..

Skrevet
Bar's Leak skal i kjølevæska ja.. Og det er engangs"tiltak"... Blir også anbefalt å ha i uansett fordi det ikke gjør noe om den ligger der. Den vil tette sprekker OM de oppstår.. Og den har betydelig tykkere klumper enn kanel.. Den funker.. Den gjør det altså..

Når du åpner boksen ser det ut som om vannet har "rusta". Tømmes i øverste slangen på radiatoren, IKKE i ekspansjonstanken.. Deretter kjøres motoren til drifttemp...

Jeg kjøpte det på Vianor Dekkservice ja.. Her oppe har de bilrekvisita..

Det har de ikke her nede,så vidt jeg vet.

Artig det kanelforslaget. Sist jeg var hos legen for en mindre service,anbefalte han meg en teskje kanel pr. dag,for å holde kolesterolet nede.

Anvendelig stoff,med andre ord.

Skrevet

Biltema sitt radiatortett funket ikke på min radiator. Men fikk prøve Bars Leak som var beregnet på kjølesystem til lastebiler, og det funket fint som bare f. Ingen lekasjer enda og dette er vel 5 år siden....

Skrevet
Kanel er meget anvenelig ja.

Men seriøst.. Det funker!

Som radiator tett også. ;)

problemet er at kanel også klumper seg sammen og kan ødelegge vannpumpe eller tette igjen andre steder. en kanelpakke koster bare 4,90 men kan fort bli veeeeldig mye dyrere om du har det på kjølesystemet.

Skrevet

Jeg har brukt kanel sinnsykt mange ganger hvis jeg har hatt et kjølesystem med lekkasje,og det har funket hver gang jeg har prøvd.

Siste brukt nå i høst på "leke" bilen min.

Skrevet

Samme her.

Har hatt sinnsykt mange billigbiler som jeg har brukt kanel på.

Også brukt kanel på to gamle e30 jeg har hatt, og den ene var i mitt eie og bruk i nesten to år uten problemer i ettertid.

Så min erfaring med kanel er topp...

Men viktig og røre det ut i vann først for og unngå nettopp klumper.

Men det er ett lite men her.

Forsvinner vann grunnet kompresjon blåses inn i vannet grunnet def. toppakning, så kan fenomenet med klumping forekomme ja.

Opplevde det på en gammel blubird som samboer den gang brukte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...