Gå til innhold

Interiørlyset funker ikke, BMW E34 520i 12ventilers, 1988

Anbefalte innlegg

Skrevet

Interiørlyset i BMW'en min har fått et problem.

Når lysbryteren står i posisjonen der det skal lyse når dørene er åpne, har sluttet å fungere.

interiørlyset skal også slå seg på når man stanser motoren, og slår av tenning. Dette fungerer heller ikke.

Lyset fungere alltid når man stiller bryter på konstant lys. og er av når bryteren er på av.

Sikringer er hele.

Det har ingen ting å si hvilke dører som åpner seg, bare så det er klart.

Er det noe relé eller en slags styring på dette, og hvor sitter den?

Håper noen kan hjelpe meg.

Takk på forhånd.

Har en tysk-import, BMW e34 520i 12ventilers, 88 modell.

Skrevet

Ingen som har hatt det samme feil?

fikk høre noe med at det er brytere i døren som styrer lyset men på alle 4 dører kan jo ikke ha bryteren hengt seg opp så regner med at det ikke er det som er problemer hos meg.

Tror at det er noe med reele å gjøre.. kanskje???

Skrevet

Skal vere en "lysmodul" et slags stort rele som skal styre dette. Mener det skal ligge i sikringsboksen på 88 mod. På nyere e34 ligger det en del elektronikk under baksete, men jeg tror ikke det gjør det på 88 modellen. Men du kan jo sjekke.

Dette er jo jordingsstyrt, så det kan vere bryteren på selve lyset som er dårlig, kan vere verdt å sjekke. Ellers sjekke med prøvelampe om du får jording i en av de 4 ledningene når du åpner døra.

Skrevet

nei får ikke det.. har fått testet lyset og den funker akkurat som den skal, det vil si selve bryteren på lyset er også testet ok!

Jeg er ganske sikker på at det har noe med reelen å gjøre egentlig. hvis ikke så er det noe annet feil. men noen som veit om det er mulig å få noe oversikt over alle reeler i bilen? altså at hvilken reele er til hva og hvor den sitter`?

jeg har masse elektronikk under baksetene ja...

har to biler og det er mer elektronikk unde rbaksetene på den 88-modellen enn 90modellen faktis:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...