Gå til innhold

kjøpte ny diff, med toppfart på 160 km/t ?


Galskap
 Share

Anbefalte innlegg

her om dagen så røyk diffen på min 325 turbo.. tidligere ombygd fra 318. så brukte 318 diffen... var på høggern og det eneste dem hadde var diff i fra 318, som jeg hadde fra før av. så jeg kjøpte den, monterte og kjørte avgårde.. det som er litt rart med denne, er at jeg ikke får mer toppfart enn 160 km/t.. da er det ikke mer turtall og hente ut av motor i 5. gir. den gamle diffen kom jeg over 200 med.. og jeg har lakt merke til, uansett hvor jeg spøler osv spøler den på begge hjula. er dette da en sperre diff? og er disse sperrediffa kjent for og ha mindre utveksling osv?

er foresten en e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den orginale diffen du hadde før skal det ikke være noen forskjell da 316-320 har samme diff med utveksling 3,45:1. 325 har 3,15:1. Men da du sier den gamle også var en 318-diff skal det ikke være noen forskjell, og selv om de var ulike skal ikke dette tilsvare så mye som 40km/t.

Siden bilen spinner på begge hjulene skal det jo egentlig tilsi at du har sperre/brems, så lenge du har prøvd mer enn en gang...

Og nei, diff med sperre/brems har ikke annen utveksling enn dem uten. Det skal visstnok stå et nr på diffen som kan fortelle om det er sperre på dem eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan faktisk stemme med E30-diff da den har 4,45:1 eller 4,10:1 på 318 (de med M40-motor)

Har forresten aksen på bilen økt vesentlig? Hvis toppfarten på bilen har gått ned med 20% burde jo aksen være økt med tilnærmet det samme! Burde merke en slik forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...