Galskap Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 her om dagen så røyk diffen på min 325 turbo.. tidligere ombygd fra 318. så brukte 318 diffen... var på høggern og det eneste dem hadde var diff i fra 318, som jeg hadde fra før av. så jeg kjøpte den, monterte og kjørte avgårde.. det som er litt rart med denne, er at jeg ikke får mer toppfart enn 160 km/t.. da er det ikke mer turtall og hente ut av motor i 5. gir. den gamle diffen kom jeg over 200 med.. og jeg har lakt merke til, uansett hvor jeg spøler osv spøler den på begge hjula. er dette da en sperre diff? og er disse sperrediffa kjent for og ha mindre utveksling osv? er foresten en e36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 trur jaggu du har fått en e30 diff jeg:) måtte du bytte lokket bakpå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet November 14, 2007 Forfatter Share Skrevet November 14, 2007 måtte ikke bytte noen ting, den passa rett på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 Hvis det er den orginale diffen du hadde før skal det ikke være noen forskjell da 316-320 har samme diff med utveksling 3,45:1. 325 har 3,15:1. Men da du sier den gamle også var en 318-diff skal det ikke være noen forskjell, og selv om de var ulike skal ikke dette tilsvare så mye som 40km/t. Siden bilen spinner på begge hjulene skal det jo egentlig tilsi at du har sperre/brems, så lenge du har prøvd mer enn en gang... Og nei, diff med sperre/brems har ikke annen utveksling enn dem uten. Det skal visstnok stå et nr på diffen som kan fortelle om det er sperre på dem eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 Kan faktisk stemme med E30-diff da den har 4,45:1 eller 4,10:1 på 318 (de med M40-motor) Har forresten aksen på bilen økt vesentlig? Hvis toppfarten på bilen har gått ned med 20% burde jo aksen være økt med tilnærmet det samme! Burde merke en slik forskjell... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet November 14, 2007 Forfatter Share Skrevet November 14, 2007 ja. men det må da være en helt annen diff, på et eller annet vis? siden jeg ikke har mere toppfart. og ja.. har revet den ut til siden, å dradd på fremover, opptil flere ganger, og det er alltid to spor som er like lange.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 Diffen som står på automat-bilene har vel en helt anderledes utveksling, har de ikke? Så hvis den har stått på en 318 med automat vil den passe rett på din, men likevel ha en helt annen utveksling! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 Er nok automat diff: 4,44 utv kontra 3.45 på manuell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå