Gå til innhold

sub i bagasjerommet`?


Anbefalte innlegg

monterte opp anlegget i dag, men var ikke fornøyd med bassen.12tommern står jo i bagasjerommet på E36-en, og det er jo helt lukka. Hvordan skal jeg gjøre det? Bør jeg sage hull i metallplata i forkant av bagasjerommet`? Har ikke særlig lyst til det.

Frontsettet ble veldig bra, kjempebra lyd i focal:) Men bassen bare rister så det høres helt jævli ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problem med min e28 . prøvde subben vendt forover og så bakover , men det hørte ut som at subben var sprengkt . det eg gjorde var nok det du har lite lyst til å gjøre ,nemlig å skjære ut noe av stålet mellom bagasje rom og baksete . samt to 4" bass refleks rør i hatte hylla . skal si det gjorde susen . eg kjører alt av rf i min bil 4 12" 2x2ohm . det røsker vanvittig i kroppen i frem sete :lol:

så dette er iallefall min erfaring . har bygget anlegg i en god del biler opp gjennom årene . håper dette hjalp litt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt dumt å fjerne bakhøyttalerne også da.. men kanskje et par dyre 6x9 tommere koblet til forsterkeren gjør seg like bra som en sub?

Er det originale høytalere i hattehyllen din???? Hvis det er, så er det søppel. Så de kan du fjerne, vil ikke savne de litt engang.

Jeg hadde DLS frontsett, clarion cd spiller, RF sub og RF forsterker. Så jeg trengte ikke høytalere bak. Funket bra uten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakhøyttalerne er originale ja, men de funker ganske bra tilkoblet selve spilleren. Så de tror jeg jeg vil beholde.. Men jeg tok ut "skiposeluka" nå , og det hjalp! Kan kanskje sette inn et par bassrefleksrør i hattehylla og, selv om jeg ikke har særlig lyst til det.

Jeg trenger litt tips angående innstilling av frekvenser:

frontkanalen og subbkanalen er justerbar mellom 50 og 250 HZ. Nå er det justert ca midt på, 80-90 HZ. Hvordan justerer jeg inn egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...