Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom hjem og skulle parkere bilen isted, og så bare "puufffff" og bilen var ekstremsenket bak :evil:

30/200 senk :wink::-k:x

Av en eller annen grunn så kjente jeg lommeboken vri seg litt, innbilt....., kanskje, men noen som har vært borti dette, og vet ca.kostnader, RETT FØR ALLE UTLEGGENE TIL JULA!!!!!!!!!!

Virker som den bare falt ned på en side, og da er det vel belgen, og ikke tanken, som sikkert er langt rimligere? Om jeg er heldig, noe jeg normalt ikke er i slike tilfeller, så kan det vel også være en slange, eller....?

Skrevet

Belgen som er røket. Ikke noe problem å bytte koster ca 1800 på gs. sjekk om du har M-sport understell eller standar. Da M belgene er 20 mm kortere enn standard.

Skrevet
Belgen som er røket. Ikke noe problem å bytte koster ca 1800 på gs. sjekk om du har M-sport understell eller standar. Da M belgene er 20 mm kortere enn standard.

Har ikke M-Sport, men bilen er nylig senket. Kan dette være årsaken da mao? :?

Skrevet

Du har akkurat senket bilen? Kun foran regner jeg med, eller har du hatt bilen inne på BMW verksted å fått justert trykk i belgene?

Det skal ikke ha noe å si om du akkurat har senket bilen. Jeg blåste en belg i fjor å da var bilen kun gått 110K.

Er bare å kjøpe nye belger( Like greit å bytte dem begge når du er igang.

Du kan også kjøpe M-sport belgene, men du må da få et BMW verksted til å justere trykk/høyde i forhold til de nye belgene.

http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup.php3?strInnoWebRef=http://www.google.no/search?hl=no&q=gs+bildeler&meta=&

Skrevet

Har akkurat senket ja, og kun framme. Hartge senk. Bilen skal inn på firhjulskontroll straks de har fått vektene de trengte til dette i hus. Nyoppstartet BMW forhandler :wink:

Det er ikke justert noe som helst bak på bilen, og den kom ned til riktig høyde selv, som Hartge sa at den skulle gjøre. Det sitter 4 høydesensorer på disse bilene, 2bak og 2framme. Og de framme er "origo"(utgangspunktet).

Sier du at jeg bør eller kan skifte til M-Sport belger? Det var nemlig disse, og de er tydelig skviset/koprimert. Skal å bestille disse imorgen. Kostet 2x1800 for orginale også.

• 2 weeks later...
Skrevet

Da kom belgene onsdag, og ble skiftet torsdag. Monterte M-belger, men duverden for en enkel jobb. Jeg brukte i underkant av 1,5t inkl. klargjøring av grav og det hele. Bruker jo mange ganger lengre tid på å vaske bilen jo, Plugg and Play. :)

En skru, to klipps på toppen og hurtigkobling på luften. BMW kan å lage bil. Til sammeligning så måtte vi demontere fronten på Mondeo`n til svogern for å skifte lyspære :wink:

Feilmeldingen forsvant også av seg selv, dette er jo bare fryd og gammen, sett bortifra at det kostet meg 3600,- i deler da :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...