Gå til innhold

Problemer med 320i e-36 95 mod


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg starter bilen når den er kald, høres den ut som en gammel 2-takter. Prøver å ruse den litt opp, men det er akkurat som det er noe som holder ijenn for å få opp turtallet. Når det nærmer seg 3000 rpm, høres av og til en lyd ifra motorrommet, nesten som ett klassisk pottesmell.

Kan la bilen gå på tomgang i 10- 15 minutter, så starter og stopper jeg den igjenn, og da går den normalt. Men når jeg er ute og kjører, kan den plutselig begynne å gi seg.... om jeg skal prøve å dra på litt, så holder den tilbake, og fusker av og til. Noen ganger stopper den helt... om jeg da venter i ca 10 min, så kan den komme igjenn...

Hva i huleste er det som skjer???

Diagnosetest ga ikke noe svar,da bilen gikk fint da jeg tok testen,typisk :(

Har skiftet plugger og bensinfilter.

Kan det være luftmengdemåleren???

Trenger hjelp, NÅ....

Skrevet
Når den blir slik periodisk kan du ta av kontakt til LMM.

Går den likdan da er den defekt, stopper motoren i tilfelle er LMM som regel i orden.

skal jeg prøve dette når den går normalt, elr unormalt?

Skrevet

Første du kan gjøre er å ta av plastdekslet, skru av coilene og skru opp tennpluggene.. Så tar du en titt på de.. ser de fine ut så tørker du nedi hullet der med ei fille slik at det er tørt før du setter på plass igjen tennpluggen.. Så kan du feilsøke coilene.. Er ofte en av disse som fjusker litt... Spesielt etter motorvask.. Tror nok svaret ligger her en plass..

Men er det noe du har gjort i det siste? bytta termostat eller lignende?

Skrevet

Hadde samme feilen på min gamle 318is! var en sensor på veiva som var feilen hos meg! smalt og herja i motorrommet fra luftflter boksen :P

Skrevet
Første du kan gjøre er å ta av plastdekslet, skru av coilene og skru opp tennpluggene.. Så tar du en titt på de.. ser de fine ut så tørker du nedi hullet der med ei fille slik at det er tørt før du setter på plass igjen tennpluggen.. Så kan du feilsøke coilene.. Er ofte en av disse som fjusker litt... Spesielt etter motorvask.. Tror nok svaret ligger her en plass..

Men er det noe du har gjort i det siste? bytta termostat eller lignende?

bytta termostat og vasspumpe tidlig i sommer...

tok av kontakten til LMM idag, og bilen gikk likedan fordi om kontakten var ut...

Er da LMM gåen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...