skafting Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 Når jeg starter bilen når den er kald, høres den ut som en gammel 2-takter. Prøver å ruse den litt opp, men det er akkurat som det er noe som holder ijenn for å få opp turtallet. Når det nærmer seg 3000 rpm, høres av og til en lyd ifra motorrommet, nesten som ett klassisk pottesmell. Kan la bilen gå på tomgang i 10- 15 minutter, så starter og stopper jeg den igjenn, og da går den normalt. Men når jeg er ute og kjører, kan den plutselig begynne å gi seg.... om jeg skal prøve å dra på litt, så holder den tilbake, og fusker av og til. Noen ganger stopper den helt... om jeg da venter i ca 10 min, så kan den komme igjenn... Hva i huleste er det som skjer??? Diagnosetest ga ikke noe svar,da bilen gikk fint da jeg tok testen,typisk Har skiftet plugger og bensinfilter. Kan det være luftmengdemåleren??? Trenger hjelp, NÅ....
Sir Hofstad Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 Når den blir slik periodisk kan du ta av kontakt til LMM. Går den likdan da er den defekt, stopper motoren i tilfelle er LMM som regel i orden.
Fliid Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 "pottesmellet" kommer vell av at det plutselig åpner for full luft å du får denne "smelle" lyden?
skafting Skrevet November 14, 2007 Forfatter Skrevet November 14, 2007 Når den blir slik periodisk kan du ta av kontakt til LMM.Går den likdan da er den defekt, stopper motoren i tilfelle er LMM som regel i orden. skal jeg prøve dette når den går normalt, elr unormalt?
skafting Skrevet November 14, 2007 Forfatter Skrevet November 14, 2007 Den drekker ikke vann i samme slengen da? nei, drikker ikke vann
BreitBau Skrevet November 15, 2007 Skrevet November 15, 2007 Første du kan gjøre er å ta av plastdekslet, skru av coilene og skru opp tennpluggene.. Så tar du en titt på de.. ser de fine ut så tørker du nedi hullet der med ei fille slik at det er tørt før du setter på plass igjen tennpluggen.. Så kan du feilsøke coilene.. Er ofte en av disse som fjusker litt... Spesielt etter motorvask.. Tror nok svaret ligger her en plass.. Men er det noe du har gjort i det siste? bytta termostat eller lignende?
Dirty Skrevet November 15, 2007 Skrevet November 15, 2007 Hadde samme feilen på min gamle 318is! var en sensor på veiva som var feilen hos meg! smalt og herja i motorrommet fra luftflter boksen
skafting Skrevet November 15, 2007 Forfatter Skrevet November 15, 2007 Første du kan gjøre er å ta av plastdekslet, skru av coilene og skru opp tennpluggene.. Så tar du en titt på de.. ser de fine ut så tørker du nedi hullet der med ei fille slik at det er tørt før du setter på plass igjen tennpluggen.. Så kan du feilsøke coilene.. Er ofte en av disse som fjusker litt... Spesielt etter motorvask.. Tror nok svaret ligger her en plass..Men er det noe du har gjort i det siste? bytta termostat eller lignende? bytta termostat og vasspumpe tidlig i sommer... tok av kontakten til LMM idag, og bilen gikk likedan fordi om kontakten var ut... Er da LMM gåen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå