Ad|oS Skrevet November 15, 2007 Skrevet November 15, 2007 Forskjell på å innrømme å kjøre for fort, å ha inrømmet å ha kjørt sååå fort hvis du skjønner.
Mauro Skrevet November 15, 2007 Forfatter Skrevet November 15, 2007 du skulle ha nekta i utgangspunktet..kan bli vanskeligere å vinne en evt rettsak hvis du først har samtykket i førerkortbeslag og innrømmet å ha kjørt for fort.. men jeg ville ha nekta! kommer oftest lengst med det.. Saken er at jeg var trøtt å sjokkert i går når jeg pratet med politimannen. Jeg sa jeg var enig i at jeg hadde kjørt fort, men ikke så fort at jeg skulle miste lappen. Tar å ringer i morgen. Regner ikke med at det er noen på jobb der nå?
fre Skrevet November 15, 2007 Skrevet November 15, 2007 Det med bare en mann i bilen osv er en myte som nevnt her ja. Kommer ikke langt med den. Det er jo mulighet for å kjøre sak, men politimannens troverdighet vil allitd ble vektlagt mer enn din. Så da sitter du der med bot og saksomkostninger i tillegg. En kompis ble tatt 117 i 70. Han mista i 12mnd og fikk 10.000 i bot. Må kjøre opp på nytt. Hatt lappen over 10 år. Fikk redusert til 10mnd etter saken var oppe. Måtte opp pga den høye farten. Her var det vel også 3 mnd tillegg for prikker. Moral: Ikke bli tatt
Hyggmaister Skrevet November 15, 2007 Skrevet November 15, 2007 leksjon nummer 1.aldrig godta ett forenklet forelegg, eller hva de kaller det. Jeg ble stoppet og "beskyldt" for å kjøre i 120 i 50-sonen på straume (om noen vet hvor det er ) Jeg sa at dette kan ikke stemme og at jeg ikke kunne hatt mer enn 3-5 km over fartsgrensen. Da mente de at jeg i hvertfall hadde kjørt over 100kmt. slik fortsatte de å "prute" med meg helt til den ene av de blåkledde heltene sier " det er ikke ofte jeg sier det, men du er en idiot" Så det eneste dem ville var jo at jeg skulle godta, innrømme det... Jeg ble ikke bøtlagt for farten, og hva jeg hadde kan dere konkludere med selv..... No guts no glory..Hehe.. Men er jo uansett mye mer for fre sin moral da: Ikke bli tatt. Forøvrig må jeg bare skyte inn at 120 i en 50sone "generelt" sett er perverst.
-Anders- Skrevet November 15, 2007 Skrevet November 15, 2007 Jeg ble tatt i 130 i 70, men fikk det ned til 114. 1 kmt unna betinget. Jeg fikk da 8 mnd, samt 9500,- i bot. I tillegg må jeg kjøre opp på nytt siden jeg mistet lappen i 6 mnd eller mer.
Mauro Skrevet November 15, 2007 Forfatter Skrevet November 15, 2007 Jeg har tydeligvis ikke noe annet valg enn å gå til sak mot politet.
Rabies Skrevet November 15, 2007 Skrevet November 15, 2007 du kan gå amok med diverse slag-, stikk-, og skytevåpen, skylde på en vanskelig oppvekst og bli dømt til tvunget psykisk helsevern. Så kan du skrive en bok om det som selvfølgelig blir en bestselger, og når du kommer ut kan du gå og takke snuten som gjorde deg rik, og gi han en femtilapp til kaffe og smultringer=)
-Anders- Skrevet November 15, 2007 Skrevet November 15, 2007 haha... ja, gå for rabies` forslag mauro!
Boddiz Skrevet November 15, 2007 Skrevet November 15, 2007 leksjon nummer 1.aldrig godta ett forenklet forelegg, eller hva de kaller det. Jeg ble stoppet og "beskyldt" for å kjøre i 120 i 50-sonen på straume (om noen vet hvor det er ) Jeg sa at dette kan ikke stemme og at jeg ikke kunne hatt mer enn 3-5 km over fartsgrensen. Da mente de at jeg i hvertfall hadde kjørt over 100kmt. slik fortsatte de å "prute" med meg helt til den ene av de blåkledde heltene sier " det er ikke ofte jeg sier det, men du er en idiot" Så det eneste dem ville var jo at jeg skulle godta, innrømme det... Jeg ble ikke bøtlagt for farten, og hva jeg hadde kan dere konkludere med selv..... OK - MEN: Man kommer jo ingen vei med nekting om politiet har bevis.
Boddiz Skrevet November 15, 2007 Skrevet November 15, 2007 Jeg ble tatt i 130 i 70, men fikk det ned til 114. 1 kmt unna betinget. Jeg fikk da 8 mnd, samt 9500,- i bot.I tillegg må jeg kjøre opp på nytt siden jeg mistet lappen i 6 mnd eller mer. Skjedde dette i prøvetiden din? Trodde ikke man trengte å kjøre opp på nytt om man mister lappen i 6mnd eller mer utenfor prøvetiden.
Deep Dish Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Jeg ble tatt i 130 i 70, men fikk det ned til 114. 1 kmt unna betinget. Jeg fikk da 8 mnd, samt 9500,- i bot.I tillegg må jeg kjøre opp på nytt siden jeg mistet lappen i 6 mnd eller mer. Skjedde dette i prøvetiden din? Trodde ikke man trengte å kjøre opp på nytt om man mister lappen i 6mnd eller mer utenfor prøvetiden. Mister man lappen LENGRE enn 6 mnd må man kjøre opp på nytt selv etter prøvetiden.. I prøvetiden må man ta både oppkjøring og teori på nytt om du mister lappen selv for 3mnd.!
Deep Dish Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Hva med om man mister lappen for 6mnd da? Som sagt uansett for hvor lenge man mister lappen i prøvetiden, så må man ta både oppkjøring og teori på nytt.!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå