Sharif Skrevet November 15, 2007 Skrevet November 15, 2007 Lurer på hvordna jeg skal komme til for å skifte hånbrekk vaieren på en 1991 BMW E34 520i. Skulle bare stramme den så røk vaieren, men har sett litt under bilen å ser ut som jeg må fjerne eksosanlegge for å komme til. Noen som vet om dette må gjøres eller vet en lettvint måte å skifta vaieren på?
Ingebrigtsen Skrevet November 15, 2007 Skrevet November 15, 2007 Jeg mener å huske at jeg tok den gamle wieren og stakk inn i de rørene wieren går i inni bilen så jeg fikk tak i wieren på undersiden av bilen.. Når jeg fikk tak i den på undersiden så tok jeg en hyssingstump på wieren og dro den så jeg fikk tak i den inni bilen, deretter festet jeg andre enden på hyssingstumpen på den nye wieren og dro den så jeg fikk tak i den inni bilen... Hmm kanskje litt klønete forklart men du skjønner sikkert tegninga
Dirty Skrevet November 15, 2007 Skrevet November 15, 2007 det du må gjøre er slik! 1. Jekk opp bilen. 2 skru av bremsekalipter 3 skru av umbrako bolten til bremseskiva 4 ta av bremseskiva 5 løst vieren fra den strammeren til bandene! 6 dra ut vieren fra "trommel" Kan sitte noen inst i helvette så ta en tang og rikk opp å ned 7 dra ut vieren. 8 sett inn den nye vieren! ( må løsne varmesjold til eksos og bøyde det litt til siden! ( eller ta ned eksos og varmesjold) 8 sku opp vieren så kommer den opp i coupen husk at du må også feste vieren bak på bremsene er slik på 3 serien. vil tro det er likt!
Sharif Skrevet November 15, 2007 Forfatter Skrevet November 15, 2007 thanks! er bare å komme til der med eksosanlegget igjen.. men i haynes boka sto det at jeg kunne bruke strømpen til den gamle vaieren for så å sette den nye i den gamle på en måte xD litt dårli forklart men men.. men er vel ikke annet å gjøre enn å prøve meg fram xD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå