Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har en grei forklaring på dysebytting på en 530d

disse sitter som regel godt fast har jeg hørt.

er der noen som har prøvd å løsne di to mutterene som

holder dysa for så å starte bilen og varmkjøre den?

Skrevet

Det er ikke å anbefale da trykket når dysa løstner tar med seg pinneboltene opp .dette er også problem på andre motorer jeg har byttet dyser på før ,at dysa løstner litt under drift og det kommer masse sot og olje opp langsmed dysa.Skru av mutterene og lag deg en avdrager som får tak under der dyserøret sitter og bank løs,OBS ikke bøy på dyserøret ta det helt av.

Skrevet

da var det greit å vite att det ikke er måten å gjøre dette på.

avdrager, bruker du da en glidehammer som du har sveiset et feste som passer under den store mutteren?

hvor lang tid bør mann beregne på denne jobben?

det er dyse nr. 3 som har tatt kvelden

Skrevet

Glidehammer med et feste som du sier er orginalt fra BMW også.sett av ca 1.5 time så bør det være gjort .OBS pass på at kobbertetningen på dysa du tar ut blir med opp, på den nye dysa sitter tetningen limt fast så den ikke detter av ved montering ,prøv å gjøre så godt rent i toppen så mulig der dysa skal sitte.lykke til.

Skrevet

er d mange dyser du skal bytte?

og du må av med innsuget får å bytte dysene! før du begynner så kjører du motoren go og varm. bruk en glidehammer! men vist du e riktig uheldig så kan dysa sette som fan! har vært borti d før! da brukte vi en stor glidehammer som veie ca 5kg! løsna etter kansje 8 slag!!

er d fler en en dyse så må du inn med tester!

Skrevet

det er bare en foreløpig virker det som, men da begynner di andre også

kan det virke som når jeg leser om andre.

tester- mener du da feks. carsoft el lignende? hvor i carsoft er det man kan se dette da

må låne meg en annen data da min går i blå skjerm når jeg prøver å ta en

diagnose.

hadde absolutt skulle tatt en diagnose da jeg har en del andre ting

som skulle vært fikset.

Skrevet

har ikke noe erfaring me carsoft. ikke brukt dette!

men uansett er d lurt å få sletta adopsjonan på motorn etter denne jobben! og eventuelt legge inn adopsjons kodn av den nye dysa! siden dette kan variere fra dyse til dyse!

denne adopsjon koden er noe fabrikanten har funnet frem til får å få dysa te å yte best!

Skrevet

:evil: dette var noe dritt, får ikke løsnet dysa.

har noen et eller flere bilder av hvordan feste bør se ut?

alt er jo bare plast rundt dysa så der er jo ikke noe hjelp

for å bende litt på den

Skrevet

har nå måtte sveise på avdrageren men den sitter dønn fast,

har slått vell og lenge.

ser ut til att toppen må av.

det blir vel billigere en å bytte motor?

hvor mye må mann regne med for en brukt motor,

noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...