Anderslien Skrevet November 15, 2007 Share Skrevet November 15, 2007 Jeg lurer på hvordan jeg lufter clutchen på min E34. Har nettopp bygd om til manuell, så det er absolutt ingen væske i hydralikken til clutchen. Jeg prøvde å lufte akkurat som jeg gjør på bremser, men det kom aldri ut noe væske ut fra lufteskruen. Jeg drev utrolig lenge. Har prøvekjørt den, og den slurer i første og andre giret. Dette er vel på grunn av luft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet November 15, 2007 Share Skrevet November 15, 2007 Sluring trenger ikke være pga luft. Men en grei måte å lufte på kan være å sette clutchsystemet under trykk. Enten ved trykkluft på egnet lokk som skrues på beholder, eller ved å koble en slange fra bremsenippel på den side-inn på nippel til cluth. har du fått væske igjennom til slavesylinder, ved feks å bare la den "blø", kan et triks være å bruke stempelet på sylinderen til lufting ved å presse det tilbake og holde det til luftbobler har steget ut av rør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 15, 2007 Forfatter Share Skrevet November 15, 2007 Sluring trenger ikke være pga luft.Men en grei måte å lufte på kan være å sette clutchsystemet under trykk. Enten ved trykkluft på egnet lokk som skrues på beholder, eller ved å koble en slange fra bremsenippel på den side-inn på nippel til cluth. har du fått væske igjennom til slavesylinder, ved feks å bare la den "blø", kan et triks være å bruke stempelet på sylinderen til lufting ved å presse det tilbake og holde det til luftbobler har steget ut av rør... Det er litt rart dette, fordi da jeg prøvde den i går kveld, så slura den ingenting. Mens i dag så har den begynt å slure og gå veldig ujevnt. Kan hende den ikke slurer i det hele tatt, men at det er at den fusker som gjør det. Jeg brukte nemlig lamdasonder fra delebilen og den fusket litt, så tror det er de som gjør det. Skal først prøve å bytte de, så kanskje det løser alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet November 16, 2007 Share Skrevet November 16, 2007 Lekker den noe olje mellom kassa og motoren? Om den gjør det kan det fort komme olje på lammellene og da får du sluring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 16, 2007 Forfatter Share Skrevet November 16, 2007 Jeg har prøvet ut bilen mye, og det er nok ikke på grunn av luft. Jeg tok en ordentlig tur i sted, og da slura den ingenting. Men har problemer med veldig mye fusking spesielt ved 2000RPM. Også drar bilen nesten ingenting noen ganger, mens andre ganger er den helt ordentlig. Akkurat som om noe ligger og sperrer. Hva kan dette være? Husker det var noe rart da jeg hadde automatkasse også. Noen ganger så dro bilen nesten ingenting, men plutselig kviknet den til og ble ordentlig. Veldig rart dette her. Men den fuskingen, hva kan det være? Har prøvd å bytte lambdasonder uten hell. Når jeg tar ut luftmengdemåler kontakten, så går motoren ned litt på turtallet også er den vanlig igjen. Kan det være denne? Har jo en liggende, så kan jo prøve den da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet November 17, 2007 Forfatter Share Skrevet November 17, 2007 Den fuskingen blir nok forårsaket av at bilen får alt for mye bensin. Jeg har nå brukt nesten 30l bensin på bare noen dager. Og har kjørt vel 5-10mil maks. Det jeg først tenkte da, var luftmengdemåler eller lambdasonde. Hvis jeg da kobler ut alt dette, skal den normalt sett gå litt renere da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå