Gå til innhold

Hvordan lufte clutch på E34? Har prøvd, men får det ikke til


Anderslien
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan jeg lufter clutchen på min E34. Har nettopp bygd om til manuell, så det er absolutt ingen væske i hydralikken til clutchen. Jeg prøvde å lufte akkurat som jeg gjør på bremser, men det kom aldri ut noe væske ut fra lufteskruen. Jeg drev utrolig lenge.

Har prøvekjørt den, og den slurer i første og andre giret. Dette er vel på grunn av luft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluring trenger ikke være pga luft.

Men en grei måte å lufte på kan være å sette clutchsystemet under trykk.

Enten ved trykkluft på egnet lokk som skrues på beholder, eller ved å koble en slange fra bremsenippel på den side-inn på nippel til cluth.

har du fått væske igjennom til slavesylinder, ved feks å bare la den "blø", kan et triks være å bruke stempelet på sylinderen til lufting ved å presse det tilbake og holde det til luftbobler har steget ut av rør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluring trenger ikke være pga luft.

Men en grei måte å lufte på kan være å sette clutchsystemet under trykk.

Enten ved trykkluft på egnet lokk som skrues på beholder, eller ved å koble en slange fra bremsenippel på den side-inn på nippel til cluth.

har du fått væske igjennom til slavesylinder, ved feks å bare la den "blø", kan et triks være å bruke stempelet på sylinderen til lufting ved å presse det tilbake og holde det til luftbobler har steget ut av rør...

Det er litt rart dette, fordi da jeg prøvde den i går kveld, så slura den ingenting. Mens i dag så har den begynt å slure og gå veldig ujevnt. Kan hende den ikke slurer i det hele tatt, men at det er at den fusker som gjør det. Jeg brukte nemlig lamdasonder fra delebilen og den fusket litt, så tror det er de som gjør det. Skal først prøve å bytte de, så kanskje det løser alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvet ut bilen mye, og det er nok ikke på grunn av luft. Jeg tok en ordentlig tur i sted, og da slura den ingenting. Men har problemer med veldig mye fusking spesielt ved 2000RPM. Også drar bilen nesten ingenting noen ganger, mens andre ganger er den helt ordentlig. Akkurat som om noe ligger og sperrer. Hva kan dette være? Husker det var noe rart da jeg hadde automatkasse også. Noen ganger så dro bilen nesten ingenting, men plutselig kviknet den til og ble ordentlig. Veldig rart dette her. Men den fuskingen, hva kan det være? Har prøvd å bytte lambdasonder uten hell. Når jeg tar ut luftmengdemåler kontakten, så går motoren ned litt på turtallet også er den vanlig igjen. Kan det være denne? Har jo en liggende, så kan jo prøve den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fuskingen blir nok forårsaket av at bilen får alt for mye bensin. Jeg har nå brukt nesten 30l bensin på bare noen dager. Og har kjørt vel 5-10mil maks. Det jeg først tenkte da, var luftmengdemåler eller lambdasonde. Hvis jeg da kobler ut alt dette, skal den normalt sett gå litt renere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...