Gå til innhold

subkasse 2xpioneer


 Share

Anbefalte innlegg

hei! skal bygge en kasse til 2x pioneerTS-W306DVC. Tenkte å bruke spon(gulvplater) litt billigere :wink:, så lurte eg på om eg skulle ha lukka kasse eller porta? blir ca 48l i hvert rom... for d er vel litt lurt å skille de i to istedet for begge i et rom.. (hvis porta hvordan vil det bli å ha sub rør direkte fra kassen og opp igjennom hattehylla? vil lyden bli for wooofete?)

hadde egentlig tenkt å ha lukka kasse men e redd det blir for mye liter? hva sier de proffe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke proff, langt der i fra, men ved å bruke portet kasse spiller det ca 3 dB høyere og du får en raskere bass. har du lukket kasse får du en fastere og penere bass.

løsningen med port rett fra kasse og opp gjennom hattehylle har jeg ikke hørt om. men jeg veit at å sette 2*4" porter i hattehylla og rett ned i bagasjerommet nok vil lønne seg da du får mer trykk inn i kupéen.

når det kommer til litermål på kasse og eventuell portlengde og portavstand, så bør du snakke med noen som har peiling på dette, da gjerne få de til å tegne opp for deg.

håper dette er til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...