Gå til innhold

lambda måleverdier


jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en mistanke om at lambda var gåen, så jekket opp bilen og sjekket, og da viste det seg at de to ledningene til varmeelementet i lambda var kortsluttet (smeltet), fordi de var kommet borti eksosen. Så det var derfor sikring nr 26 gikk hele tiden! (tror jeg) Selv om den også går til ryggelyset), rart!

fikset dette, og nå holder sikringen, pluss at lambdaverdien(målt med motoren på tomgang) viste 0,46 volt ca. Er det en ok verdi??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før motorstyring tar o2-sensorkrets ut av loop vil den kjøre 0,46.

Får du 0,46V stabilt etter at det er gått noen minutter/temp begynner å stige, er det problemer med 02-sensor/ledningsnett.

varierer med type 02-sensor hvilken V verdier den skal veksle mellom, men på den type BMW er 0,1 -0,9V spenningen som regulerer.

Som med LMM kan man se hvordan oppførsel til motor blir ved å ta av kontakt.

Men her bør motoren bli helt jevn når du tar av ontakt, og gå litt mer ujevnt med kontakt i hvis sensor er ok.

Forøvrig anbefaler jeg (hvis varmeelement er ok) å ta ut sensor og vaske den i Zalo og varmvann eller lignende, da det er skjelden de går i stykker, men helst kokser å slissene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...