jensemann23 Skrevet November 16, 2007 Share Skrevet November 16, 2007 Jeg hadde en mistanke om at lambda var gåen, så jekket opp bilen og sjekket, og da viste det seg at de to ledningene til varmeelementet i lambda var kortsluttet (smeltet), fordi de var kommet borti eksosen. Så det var derfor sikring nr 26 gikk hele tiden! (tror jeg) Selv om den også går til ryggelyset), rart! fikset dette, og nå holder sikringen, pluss at lambdaverdien(målt med motoren på tomgang) viste 0,46 volt ca. Er det en ok verdi?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 16, 2007 Forfatter Share Skrevet November 16, 2007 det står i bentley manualen at volten skal være vekslende , mellom 0,2 og 0,8 på tomgang, men skal den da sakte gå opp mot 0,8 og så ned igjen? Eller skal den ligge og variere littegranne på f.eks 0,3-0,4? Skjønte ikke helt ut fra boka.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet November 16, 2007 Share Skrevet November 16, 2007 lamda regulerer ikke på kald motor! bare på varm! og 0,46V er helt greit! vist motor går greit å inga fusk eller noe så er alt ok! tut å kjør:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet November 16, 2007 Share Skrevet November 16, 2007 før motorstyring tar o2-sensorkrets ut av loop vil den kjøre 0,46. Får du 0,46V stabilt etter at det er gått noen minutter/temp begynner å stige, er det problemer med 02-sensor/ledningsnett. varierer med type 02-sensor hvilken V verdier den skal veksle mellom, men på den type BMW er 0,1 -0,9V spenningen som regulerer. Som med LMM kan man se hvordan oppførsel til motor blir ved å ta av kontakt. Men her bør motoren bli helt jevn når du tar av ontakt, og gå litt mer ujevnt med kontakt i hvis sensor er ok. Forøvrig anbefaler jeg (hvis varmeelement er ok) å ta ut sensor og vaske den i Zalo og varmvann eller lignende, da det er skjelden de går i stykker, men helst kokser å slissene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå