The_transporter Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 hei hå kan noen fortelle meg nøyaktig HVA som må gjøres for å bytte ventilløftere på m52 b23? hvilke deler trenger jeg nye,hvilke deler kan brukesigjenn.. må jeg av med toppen eller lar det seg gjøre uten å løfte av toppen? ca pris på alle delene.. ca tid du brukte når du gjorde det? nei skal IKKE levere den på verksted.. gjør alt selv,må bare vite på forrhånd,da det ikke er noen hast..
Azeton Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Du trenger ny ventilløftere ihvertfall! 24 stk. Du kan skifte topplokk-pakningen. Resten kan brukes igjen. Du må av med topplokk og kamasklinger. Da må du også av med kamkjede vanos osv. Det lar seg gjøre uten og ta av toppen ja.
Bimmerlars Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Hvorfor må han av med topplokket hvis det lar seg gjøre uten å gjøre det? Eller tenker du på topplokksdekselet Azeton?
Azeton Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Hvorfor må han av med topplokket hvis det lar seg gjøre uten å gjøre det? Eller tenker du på topplokksdekselet Azeton? Mener nok topplokkdekselet ja. Det må du nok av med. toppen kan stå..
Mr_Tran Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 kjøp alle deler så kan jeg gjøre det for 2000kr. vanos må ut også
The_transporter Skrevet November 16, 2007 Forfatter Skrevet November 16, 2007 hmm...virket som en god ide Mr_Tran.. noen som vet hvor jeg kan få tak i ventilløftere? og pris? fant ingen på koed.dk
Toro Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Hvis du skal bytte alle løfterene så koster vel det flesk.. kanskje billigere å få tak i en deletopp og bytte hele toppen med ny toppakning samtidig.
The_transporter Skrevet November 16, 2007 Forfatter Skrevet November 16, 2007 OH MY GOD kosta jo over 4 lapper for 24 stk på schmiedmann
Bimmerlars Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Prøv å finn en brukt topp. Hvor langt har toppen du har nå gått? Hvorfor mener du løfterne er dårlige/defekte?
Toro Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1681359 b28 riktignok... men kan hende det går overens, ville sjekka det opp edit: er visst ikke m52 likevel
The_transporter Skrevet November 16, 2007 Forfatter Skrevet November 16, 2007 den har gått over 300000 mer presis ønsker jeg ikke å være:P vel må ikke bytte de enda..men den tikker litt.. og ganske mye de første 6 sekundene etter jeg starter den :/
The_transporter Skrevet November 16, 2007 Forfatter Skrevet November 16, 2007 m50 motor det der.. jeg vet ikke om m50 topp passer overens med m52
Azeton Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Det koster for ventilløftere ja.. Betalte også over 4lapper. Men er anbefalt og kjøpe nye løftere. Oljekanalene er SMÅ på løfterene.. så er greit og bytte til nye som er ren og fin MR_tran: Hvor er det du jobber?
Sir Hofstad Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 den har gått over 300000 mer presis ønsker jeg ikke å være:Pvel må ikke bytte de enda..men den tikker litt.. og ganske mye de første 6 sekundene etter jeg starter den :/ Det trenger ikke være unormalt (les om løftere på autopower)... Kanskje vært greit å sjekke at løftere er defekte før skifte også? Og et kjapt spørsmål: hva gjør dere for å berge kammer ved demontering. og hvilken olje benytter du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå