Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
hei hå

kan noen fortelle meg nøyaktig HVA som må gjøres

for å bytte ventilløftere på m52 b23?

hvilke deler trenger jeg nye,hvilke deler kan brukesigjenn..

må jeg av med toppen eller lar det seg gjøre uten å løfte av toppen?

ca pris på alle delene..

ca tid du brukte når du gjorde det?

nei skal IKKE levere den på verksted..

gjør alt selv,må bare vite på forrhånd,da det ikke er noen hast..

hei...

hvis det kun er ulyd når du starter så har jeg hatt god erfaring med og bytte olje til mobil 1 :D:D

Skrevet
Min M50B20 rakler i en 3-4 sekunder ved oppstart på kald motor. Er det også ventilløfterne? Kjører med 5w/30 helsyntetisk olje

Ventilløftere trenger oljetrykk for og fungere.. så at de tikker litt de første sekundene er da ikke noe stort problem. Kan jo bare bety at de mangler oljetrykk!

Skrevet

Var det jeg trodde, måtte bare spørre. Løsne litt og litt på skruene på bukkene som holder kammen. Så du holder et konstant press jamnt over. Noen motorer går det også fint å bare bruke luftskralle/muttertrekker og skru ut helt vilkårlig

Skrevet
Var det jeg trodde, måtte bare spørre. Løsne litt og litt på skruene på bukkene som holder kammen. Så du holder et konstant press jamnt over. Noen motorer går det også fint å bare bruke luftskralle/muttertrekker og skru ut helt vilkårlig

Kan si det slik at jeg risikerer ikke de dyrebare kammene med demontering som ikke er i henhold... :D

Men er interessert i andres erfaring med prossesen.

Jobber på verksted, og laget meg lås til kammene for demontering av kjede.

Funket fin-fint selv om det var enkelt verktøy :D

Og Azeton: posisjon holdt du dine kammer, og hvordan diagram har de?

Skrevet

Løsne litt og litt så går det bra. Det har jeg alltid gjort. Prøvd den siste varianten jeg beskrev noen ganger også, går fint det også, men ikke på gammal ford firer med to kammer. De knekker har jeg erfart :lol:

Skrevet

Vel.. ikke spør meg. Jeg løsna kammene med og skru ett par runder på hver av skruene rundt om.. og de knakk ikke!

Men så er jo det litt teit. iom at kammen har ikke pres på de stedene vinklene står oppover :lol:

Skrevet

Det mest vanlige er vell å løsne fra midten og ut, likt som du gjør med veiva? Starter på bukken i midten og jobber deg utover mot sidene. Skrur litt å litt

Skrevet

Holder meg til oslo. Ganske mye jobb. Toppdeksel lokk, vanos, kammer. justere kammer veed montering. vanos kan være vanskelig for de som ikke hat gjort det før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...