xhale Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 jeg bruker castrol gtx jeg byttet olje og filter to ganger i år.. er ganske nøye med det... robert85 her.. logget inn hos en kamerat
skien Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 hei håkan noen fortelle meg nøyaktig HVA som må gjøres for å bytte ventilløftere på m52 b23? hvilke deler trenger jeg nye,hvilke deler kan brukesigjenn.. må jeg av med toppen eller lar det seg gjøre uten å løfte av toppen? ca pris på alle delene.. ca tid du brukte når du gjorde det? nei skal IKKE levere den på verksted.. gjør alt selv,må bare vite på forrhånd,da det ikke er noen hast.. hei... hvis det kun er ulyd når du starter så har jeg hatt god erfaring med og bytte olje til mobil 1
Bimmerlars Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Min M50B20 rakler i en 3-4 sekunder ved oppstart på kald motor. Er det også ventilløfterne? Kjører med 5w/30 helsyntetisk olje
Azeton Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Min M50B20 rakler i en 3-4 sekunder ved oppstart på kald motor. Er det også ventilløfterne? Kjører med 5w/30 helsyntetisk olje Ventilløftere trenger oljetrykk for og fungere.. så at de tikker litt de første sekundene er da ikke noe stort problem. Kan jo bare bety at de mangler oljetrykk!
Bimmerlars Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Ja, men når de er fylt opp skal de jo ikke renne helt tomme. Rakler ikke sånn i en ny E60 for å si det sånn. Noe må jo være sletent i min maskinist
Sir Hofstad Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 holder på med test på problemet nå, og litt ut i uka bør jeg vte hvordan den gikk...
Bimmerlars Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Hva mener du med å berge kamaksler ved demontering Skeleton?
Azeton Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Hva mener du med å berge kamaksler ved demontering Skeleton? Det han mener er hvordan folk skrur de løs uten at de knekker.. holde de stramt!
Bimmerlars Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Var det jeg trodde, måtte bare spørre. Løsne litt og litt på skruene på bukkene som holder kammen. Så du holder et konstant press jamnt over. Noen motorer går det også fint å bare bruke luftskralle/muttertrekker og skru ut helt vilkårlig
Sir Hofstad Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Var det jeg trodde, måtte bare spørre. Løsne litt og litt på skruene på bukkene som holder kammen. Så du holder et konstant press jamnt over. Noen motorer går det også fint å bare bruke luftskralle/muttertrekker og skru ut helt vilkårlig Kan si det slik at jeg risikerer ikke de dyrebare kammene med demontering som ikke er i henhold... Men er interessert i andres erfaring med prossesen. Jobber på verksted, og laget meg lås til kammene for demontering av kjede. Funket fin-fint selv om det var enkelt verktøy Og Azeton: posisjon holdt du dine kammer, og hvordan diagram har de?
Bimmerlars Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Løsne litt og litt så går det bra. Det har jeg alltid gjort. Prøvd den siste varianten jeg beskrev noen ganger også, går fint det også, men ikke på gammal ford firer med to kammer. De knekker har jeg erfart
Azeton Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Vel.. ikke spør meg. Jeg løsna kammene med og skru ett par runder på hver av skruene rundt om.. og de knakk ikke! Men så er jo det litt teit. iom at kammen har ikke pres på de stedene vinklene står oppover
Mikke1981 Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Her var det litt info å ta med seg:) Kjekkt å vite da
Fliid Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Det mest vanlige er vell å løsne fra midten og ut, likt som du gjør med veiva? Starter på bukken i midten og jobber deg utover mot sidene. Skrur litt å litt
Mr_Tran Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Holder meg til oslo. Ganske mye jobb. Toppdeksel lokk, vanos, kammer. justere kammer veed montering. vanos kan være vanskelig for de som ikke hat gjort det før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå