Bimmerlars Skrevet November 17, 2007 Share Skrevet November 17, 2007 Hvordan går jeg fram når jeg skal lakkere en bil? Hva bruker jeg for å matte ned den gamle lakken? Hva er fint av utstyr å skaffe? Med tanke på å få sparkling rett osv. Tenkte å legge to lag grunning og tre lag industrilakk. Høres det greit ut? Kanskje et lag med fyller som jeg sliper ut også? Blir racefinish, ikke show.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet November 17, 2007 Share Skrevet November 17, 2007 Hiver meg på på denne? Veit det er flere gode lakkere her inne.. Hæmskjeln.. Han med den svarte og gule e36'en... kom aaaan.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet November 17, 2007 Share Skrevet November 17, 2007 bmwdude er billakkerer. Snakka personlig med han, høres dyktig ut. Leppa jeg kjøpte av han var også strøken. Har hadde en gul/sølv e36 ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magge Skrevet November 17, 2007 Share Skrevet November 17, 2007 Bruk p500 til å matte ned bilen. Fargen dekker det. Når du skal slipe sparkel kan du godt bruke p120 etterfulgt av p180 (for hånd). Så kan du slipe ut med p180 på rodell maskin eller eventuellet p240. Dette er for å få bort de grove stripene som grunningen ikke klarer å fylle. Jeg bruker 4 strøk med slipegrunning. Grunningen kan du slipe med p320 etterfulgt av p400. Så går du over med en rodell maskin med p400 og p500. Dette er for å få bort stripene som fargen ikke dekker. Du kan eventuellt bruke p240 og p320 åsså gå over med p400 på rodell. Men da må du bruke "tonfyller" på bilen. Dette er en vått i vått grunning som dekker stripene. Sprøytes på ett strøk. Venter 5 min, så kan du sprøyte på Basefargen. Sparer en del slipearbeid på dette. Fins nesten like mange teknikker som det fins lakkerere. Er mange måter du kan gjøre det på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magge Skrevet November 17, 2007 Share Skrevet November 17, 2007 forresten.. Det kan være greit å ha utstyr som: slipefjøler, rodellmaskin og ikke minst en god kompressor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 17, 2007 Forfatter Share Skrevet November 17, 2007 Tusen takk for fyldig svar! Er du lakkerer eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magge Skrevet November 18, 2007 Share Skrevet November 18, 2007 ja, er nok det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 18, 2007 Forfatter Share Skrevet November 18, 2007 Hørtes sånn ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet November 18, 2007 Share Skrevet November 18, 2007 Håper Magge kan lakke noen av mine neste år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magge Skrevet November 18, 2007 Share Skrevet November 18, 2007 Skal vi alltids kunne ordne:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå