vetu03 Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Hei Hvilken virking vil dette få på motoren, ved å montere MLS topppakning og ARP bolter på en motor uten turbo eller kompressor?!! Vurderer Kompressor bygg, men er usikker på når tid jeg starter dette eller om det blir noe av i det hele tatt med det første. Og hva skjer med motorens virkning om jeg Monterer MLS pakning og ARP bolter nå, og setter på kompressor litt senere i vinter? Takk for svar.
BreitBau Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Men om du skal gjøre det senere i vinter... MÅ du skru på igjen toppen med det første da? Fins jo ikke farlig å åpne den, å la den stå oppe.. Hvis du ikke har fått det til til våren.. Så har du ihvertfall fått bytta toppakning?
ehrnst Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 det vil ikke skje en dritt ved bare montering av dette, men motoren din vil bli mer holdbar. Eneste som skjer er jo om du senker komp ved hjelp av pakning med tanke på senere overladning er jo at du vil ha dårligere effekt
vetu03 Skrevet November 19, 2007 Forfatter Skrevet November 19, 2007 Ja, er jo ikke noe problem å la den stå oppe.. Men var likssom det att er gira på å sette inn kompressor. Også, skal jeg jo bytte topppakning av lika vel.. Og da har jge tenkt at det er like greit at jeg bytter til MLS og ARP bolter. Men så er det det at jeg hvet ikke om det blir kompressor i vinter eller om det blir senere til sommeren eller kanskje neste vinter. Og da er det litt kjipt å bytte til MLS pakning og ARP bolter da, om det ikke blir før litt senere. for da må jeg kjøre med det til sommeren igjen kanskje. Ellers så får jeg bare bytte til vanlig topp pakning, og ha det til jeg skal sette på kompressor, men da må jeg likssom bytte på nytt da. Hvet ikke om det har mye og si jeg, skal ikke lade mer enn maks 0,5 da. Men blir vel jo alltid ha mer, men da må mer byttes av like vel.. hva er org tykkelse på e36 325 1992?
BreitBau Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 1,73... Byttes til 2,03 om du planer toppen oppmot 0,3 mm
BreitBau Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Skjønner egentlig ikke at det er noe stort problem.. Bytte toppakning gjør jeg snart i blinde.. har jo sagt at vi kan sette av en lørdag og en søndag i tilfelle.. Så er det gjort.. Og må du evt bytte til MLS senere så skal vi nok alltids få til det også..
BreitBau Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 det vil ikke skje en dritt ved bare montering av dette, men motoren din vil bli mer holdbar.Eneste som skjer er jo om du senker komp ved hjelp av pakning med tanke på senere overladning er jo at du vil ha dårligere effekt Gjør ikke noe likevel.. Denna gutten bruker sjelden de hestene som ligger tilgjengelig.. Tror faktisk aldri jeg har sett den Bmwen med hjulspinn...
Fliid Skrevet November 19, 2007 Skrevet November 19, 2007 Bytt topakning to ganger du, no case. Først orginal så får du ta MLS den gang du har tenkt til det. Ser ikke problemet...
Azeton Skrevet November 20, 2007 Skrevet November 20, 2007 Hehe.. Bare å dytte inn med MLS med en gang spør du meg. å noe stort problem er det ikke å bytte den. Etter gang nr 1 er det også bare repitisjon.
vetu03 Skrevet November 21, 2007 Forfatter Skrevet November 21, 2007 Okey... Er nok ikke noe problem å få byttet den nei. Det skal teddysen hjelpe meg med. Det jeg lurte på var bare om man mister mye effekt å sånn ved å sette det på, når man ikke har Turbo/Kompressor med det første. Men skal komme etterhvert.?
BreitBau Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Snakk med Knut Vebjørn Aner ikke hvor mye du bør dekomprimere men vil tro du mister litt "futt" altså... Men som sagt.. Aner ikke hvor mye man bør dekomprimere for å kjøre på 0,8..Er vel kanskje noen her inne som vet hvor tykk toppakning du bør ha...
ehrnst Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 bør vel heller senke komp ved hjelp av andre midler enn tykkere pakning synes nå jeg da:)
Fliid Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Sier med mildt sagt vanvittig enig med ehrnst, senke komp skal du ikke gjøre med toppakning. Dreie ned stempler kan være en lur ting. Bare ett forslag
Bimmerlars Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Husk å plan toppen OG blokka ved montering av MLS. Etter hva andre har erfart blir det ikke tett uten å plane blokka også. Bare å sette på MLS og ARP når du først skal ha den av. Hadde ikke PPF over 400 gamp med ARP/MLS og datasprut da? Ser jo ut som det funker bra på M50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå