Gå til innhold

MLS topppakning og ARP bolter på motor uten turbo/kompr???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hvilken virking vil dette få på motoren, ved å montere MLS topppakning og ARP bolter på en motor uten turbo eller kompressor?!!

Vurderer Kompressor bygg, men er usikker på når tid jeg starter dette eller om det blir noe av i det hele tatt med det første.

Og hva skjer med motorens virkning om jeg Monterer MLS pakning og ARP bolter nå, og setter på kompressor litt senere i vinter?

Takk for svar.

Skrevet

Men om du skal gjøre det senere i vinter... MÅ du skru på igjen toppen med det første da? Fins jo ikke farlig å åpne den, å la den stå oppe.. Hvis du ikke har fått det til til våren.. Så har du ihvertfall fått bytta toppakning?

Skrevet

det vil ikke skje en dritt ved bare montering av dette, men motoren din vil bli mer holdbar.

Eneste som skjer er jo om du senker komp ved hjelp av pakning med tanke på senere overladning er jo at du vil ha dårligere effekt

Skrevet

Ja, er jo ikke noe problem å la den stå oppe.. Men var likssom det att er gira på å sette inn kompressor. Også, skal jeg jo bytte topppakning av lika vel.. Og da har jge tenkt at det er like greit at jeg bytter til MLS og ARP bolter. Men så er det det at jeg hvet ikke om det blir kompressor i vinter eller om det blir senere til sommeren eller kanskje neste vinter.

Og da er det litt kjipt å bytte til MLS pakning og ARP bolter da, om det ikke blir før litt senere. for da må jeg kjøre med det til sommeren igjen kanskje.

Ellers så får jeg bare bytte til vanlig topp pakning, og ha det til jeg skal sette på kompressor, men da må jeg likssom bytte på nytt da.

Hvet ikke om det har mye og si jeg, skal ikke lade mer enn maks 0,5 da.

Men blir vel jo alltid ha mer, men da må mer byttes av like vel..

hva er org tykkelse på e36 325 1992?

Skrevet

Skjønner egentlig ikke at det er noe stort problem.. Bytte toppakning gjør jeg snart i blinde.. har jo sagt at vi kan sette av en lørdag og en søndag i tilfelle.. Så er det gjort.. Og må du evt bytte til MLS senere så skal vi nok alltids få til det også..

Skrevet
det vil ikke skje en dritt ved bare montering av dette, men motoren din vil bli mer holdbar.

Eneste som skjer er jo om du senker komp ved hjelp av pakning med tanke på senere overladning er jo at du vil ha dårligere effekt

Gjør ikke noe likevel.. Denna gutten bruker sjelden de hestene som ligger tilgjengelig.. Tror faktisk aldri jeg har sett den Bmwen med hjulspinn...

Skrevet

Okey... Er nok ikke noe problem å få byttet den nei. Det skal teddysen hjelpe meg med.

Det jeg lurte på var bare om man mister mye effekt å sånn ved å sette det på, når man ikke har Turbo/Kompressor med det første. Men skal komme etterhvert.?

Skrevet

Snakk med Knut Vebjørn ;) Aner ikke hvor mye du bør dekomprimere men vil tro du mister litt "futt" altså...

Men som sagt.. Aner ikke hvor mye man bør dekomprimere for å kjøre på 0,8..Er vel kanskje noen her inne som vet hvor tykk toppakning du bør ha...

Skrevet

Sier med mildt sagt vanvittig enig med ehrnst, senke komp skal du ikke gjøre med toppakning. Dreie ned stempler kan være en lur ting. Bare ett forslag

Skrevet

Husk å plan toppen OG blokka ved montering av MLS. Etter hva andre har erfart blir det ikke tett uten å plane blokka også.

Bare å sette på MLS og ARP når du først skal ha den av.

Hadde ikke PPF over 400 gamp med ARP/MLS og datasprut da? Ser jo ut som det funker bra på M50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...