wirrumsen Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 Det har nå vært ganske så kjølig over lengre tid. Bilen har blitt kjørt ca 20 mil totalt siste måneden med bare småkjøring. I går skulle jeg starte bilen i kulda. Jeg har merket det siste uka at den har vært litt småtreg i oppstarten på morrakvisten når det har vært kaldt. Den har startet men når jeg har vridd om nøkkelen høres det ut som om starteren går en treg omdreining før motoren starter. I går gikk den tregt igjen, men den kuttet før motoren startet. Prøvde nok en gang å starte, men denne gangen ville ikke starteren (eller startmotoren?) snurre rundt i det hele tatt. Det er strøm på bilen, men vet ikke om det er nok. Har ikke måleutstyr for dette. Mistenker at batteriet er relativt dødt. Småturene har jo ikke akkurat bidratt til lading, og på disse turene har det gått mye på oppvarming av bil og seter og annet strømforbruk. Hvilke feilscenarioer har jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CEJ Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 Høres ut som batteriet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet November 19, 2007 Forfatter Share Skrevet November 19, 2007 Håper da så inderlig det bare er batteriet. Jeg må vel muligens få tatt meg en lengre kjøretur når jeg får bilen igang. Men hva annet kan det være i et slikt tilfelle om det skulle vise seg at det ikke er batteriet som feiler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato84 Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 Du må få ladet batteriet helt opp slik at startsperren fjerner seg. Hadde samme problemet i vinter, og da fikk jeg beskjed om at batteriet måtte lades helt opp slik at startsperren fjerner seg, eller i værste fall måtte jeg inn til BMW og få oppløst sperren. Var noe sikkerhets greier eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 19, 2007 Share Skrevet November 19, 2007 Har hatt samme problem,nytt batteri eller full lading er løsningen.kjøp gjerne ett batteri som har litt mer amp en orginal hvis du først skal bytte(bare fordeler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå