Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo. Jeg har kjøpt meg en e30 320 87 mod, som på sikt skal bli en 327 turbo! Men det som jeg lurer på i første omgang er om jeg kan få noen tips til forsterkning av bakparten på bilen. Dette er pga forgje eiger har skåret ut plass i hattehyllen til fire 6x9 høytalere, og dette svekker jo korosseriet ganske mye! Når jeg fikk bilen var bakruten knust og dette kan jo være att resultat av rasering av hattehylle. Noen som har noen erfaringer og dele her? Er det godt nok og kjøpe ett tårnstag bak eller bør jeg sveise forsterkninger i hattehyllen? Tips mottas med stor takknemlighet :)

Skrevet

grunnene til knust bakrute kan være mange. e30 har vel stål i bakseteryggen også, tror den hjelper fint på at disse hullene for høytalere i hattehyllen din ikke svekker bilen betraktelig.

men hva er det du er redd for?

krenging? sikkerhet?

Skrevet

Hmm.. Det jeg i første omgang er redd for er jo ett forbruk av bakruter, og ett meget svakt karroseri.Jeg har tenkt på bur til bilen, men jeg må først på godkjenning hos biltilsynet for og få skilter på bilen, siden den ble stoppet i en tekninsk kontroll med ALT for mangen feil. Dette var før min tid som eier, og det skal da sies at grunnen til at jeg gidder dette prosjektet, er meget lite rust på bilen. De kan vel ikke sitte seg på bakbeina på biltilsynet pga svekkelse i karosseri?

Skrevet

men hvorfor skal karrosseriet være svakt? er jo ikke noe bærende i hattehyllen. og svært mange har jo ettermontert høytalere i hattehyllen i disse bilene.. og ettersom jeg har fått med meg er ikke det et kjent på problem at disse knuser?

er du så redd for dette kan du vel bare sveise igjen hullene? evt stive av på undersiden osv?

jeg tror desverre du er ganske teoretisk med at rutene skal knuse og at karroseriet skal svekkes nevneverdig. hattehyllen er en meget liten vesentlig del i bilen.. hadde feks vinkelen mellom hattehyllen og baksetet vært borte, sammen med hattehyllen og stålryggen i baksetet.. da skulle jeg heller tatt argumentene dine alvorlig.

Skrevet

Hehe. Ja det kan godt være at du har riktig der! Men spør man ikke får mann ikke svar.. Jeg hadde bare hørt noen rykter om at det kunne være 6x9 i hattehylla som gjorde at ruta knuste, men vi har vel avbekreftet dette nå!! Vist ikke noen har noe innspill da selvfølgelig.!!?

Skrevet

at det er høytalerne som fikk ruta til å knuse kan godt stemme.. pga vibrasjoner osv. gjerne også hvis ruta er tatt ut og montert igjen, og feil montert eller noe.(gjerne i forbindelse med monteringen av 6*9?) men at den knuste pga hullene til høytalerne og svekkelse i karosseriet tror jeg er tull.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...